18.5.2014

EdictPro nippuun - melkein

Sinkulan eturenkaaseen ilmaa, metsiä pitkin kohti Liedon XCO-cuppia. Vaan kivikautisella polulla kuului paukahdus ja SS:stä tuli ZS. Potkiskellen ja taluttaen tunti kotiin.

Cyclolla noutamaan Liedosta Edictiin sopivaa iskaria, Fox Float RP23 165/38 mm M/M-tune (210 g). Pituus passaa, vaimennusta ehkä liikaa (L/L ois paree) mutta pahin puute DU-laakeriholkkien puuttuminen. Soviteholkit olisi vielä ollut lainattavissa risasta iskarista, mutta liukulaakereiden nappaaminen ilman erikoistyökaluja meni turhan vaikeaksi.

No, muihin viimeistelyhommiin...

Ketjusta pois seitsämän lenkkiä, ketju kiinni SunRacen 10-ketjulukolla (2 g).
Etuvaihtajan vaijerin pään onkiminen runkoputken sisältä. Keskiön alle tulevan vaijeriohjurin tuunaaminen vain yhdelle vaijerille, viilaamalla lisätilaa sisäisen putkituksen päälle. Ohjuri paikoilleen, vaijeri vaihtajalle, kiristys. Etuvaihtajan säädöt kohdalleen. Vaihdevaijerien katkaisu ja päättelyt. Vaijerikuorien ja jarruletkujen kiinnitys, nippusiteiden viimeistely. Etujarruletkua varten keulan kruunuun sopiva kiinnike kaksipuolisella teipillä, letku kiinni nippusiteellä kruunun ympäri. Pullotelinekiinnikkeisiin letkukiinnikkeet (à 1 g), telineeksi BBB FiberCage (23 g) . Tarvitsi toiseksi ruuviksi pidemmän M5x16:n alle tulevien letkukiinnikkeiden takia.

Vielä polkimiksi Wellgon M19:t (303 g), niin pyörä alkaisi olla koeajokunnossa, kunhan saa ensin iskarin runkoonsa... Ja takarenkaan pitämään ilmaa.


Ei kommentteja: