23.1.2011

Kiekkoremppaa ja runkojen viimeistelyä

Pistin taas palasiksi muutaman romukiekon.
Vastapainoksi puhdistin ja öljysin liotuksessa olleen vapaarattaan ja kokosin navan puhtailla rasvoilla. Vapaarattaaseen taisi kuitenkin jäädä joku outo toisinaan toistuva kirahdus, saapa nähdä onko entinen. Sormin pyöritellen ei huomannut mitään outoa, mutta kun äijä polkaisee koko painollaan, niin... Katsotaan...

Kun napa oli kasassa ja säädöissä, niin vielä piti pingottaa vanneteippi kehälle ja työntää venttiiliadapteri auto/pikaventtiilille tarkoitettuun poraukseen. Kiekko (FH-M475 / WTB SX24 white / 2 mm mustat tasapaksut 32 kpl / 2/16 mm mustat std-Ms nippelit 32 kpl / BBB 16 mm vanneteippi / Mavic venttiiliadapteri) ilman pikalinkkua 1213 g, melkein puoli kiloa ylimääräistä. ;^D.

Sitten runkojen kimppuun. RZ pukkiin, keskiökierteet tuntuivat lähes virheettömiltä. BB30/BSA-adapterin päät olivat aavistuksen eri tasossa rungon muhvin kanssa. ParkToolin normaali jyrsinterä ei näemmä ylety tasaamaan kokonaan BB30-keskiömuhvin päätyä, mutta se ei haittaa brittikeskiöitä kätettäessä.

Seuraavaksi Salsa. Ei ihme, että ISIS-keskiö oli kulahtanut puolessatoista tonnissa, sen verran vinossa olivat muhvin päädyt.


Salsan jälkeen C3L vastaavalla tuloksella.


Vanha Super-V:een muhvi oli linjakkaampi, mutta siinä taas riitti kierteissä siivottavaa.

Ei kommentteja: