30.1.2011

F75X:n muhvin oikaisu, renkaanpaikkaus yms.

Lenkkikyklon takarengas valskasi vieläkin, liekkö paikka irronnut?
Kiekko irti, renkaat irti, sisuriin ilmaa. Ei selvää vuotokohtaa missään.
Vettä ämpäriin, sisuri vähän kerrallaan rullaten veden kautta. Jo löytyi uusi reikä, sisäpinnalta aivan pitkittäissauman vierestä.
Vaurioalueen puhdistus talkista, sauma sileäksi hiekkapaperilla ja vulganointinestettä reiän ympärille, kuivahtamaan.

Kiekossa pientä heittoa sekä pystyyn että sivuttain. Kiekko rihtauspukkin ja kiristelemään. Hetken kuluttua oli pystyheitto poissa ja sivuheittokin kohtuullisen pientä. Näytti vähän siltä, että kehän reunassa olisi pieni taipuma yhdessä kohdassa. Kiekko irti pukista ja tasaamaan jännityksiä kiekkoa lattiaa vasten sivusuunnassa taivuttelemalla. Aika notkealta vaikutti kehä... Kiekko takaisin pukkiin, syntyneiden uusiet sivuttaisheittojen korjaus.

Pyörästä vielä kammet ja laakerikupit irti, kierteiden puhdistus ja muhvin oikaisu. Varsinkin vasen puoli oli oikein kunnolla vinossa. Kierteet rasvaan, laakerikupit paikoilleen ja momenttiin. Kammet paikoilleen, välyksen säätö ja kiristys momenttiin.

Sitten paikasta taustafolio pois ja paikan huolellinen puristelu sisärenkaan pintaan reiän peitteeksi. Paikan suojakalvo pois, sisäregas talkkiin ja renkaat vanteelle, paineet sisään.

Lisäksi tallin siivoilua ja punnituksia.

Octagon-projektia tuuppasin eteenpäin puhdistamalla tärpätillä TH Intellaset aheadsetin osat ja napauttamalla alakartion RST Gila SL:n kaulaputken juureen.

Ei kommentteja: