9.10.2011

C1 ajokuntoon

Compulsion 1:n takajarrun jumalaton vinkuminen oli vielä ratkaisematta. Olin luullut tähän asti sen johtuneen jarrusatulavuodosta ja öljyisistä jarrupaloista, joten irrotin satulan rungosta ja mietiskelin sen vaihtoa. Tulin kuitenkin irrottaneeksi vielä palat satulasta, eikä tilanne näyttänytkään ihan niin selvältä. Ilmeisesti se kiiltelevä aines, mitä olin joskus luullut öljyksi, olikin ollut palamatriaalin liimaa vähän runsaasti annosteltuna, sillä paikat näyttivät muutoin kuivilta. Varm.vuoksi palojen hionta vesihiomapaperin päällä ja palat takaisin paikoilleen. Jarrusatula kiinni runkoon ja satulan keskitys.

Jarrua testatessa narskunta kuitenkin jatkui. Huomio kiinnittyi levyyn, joka tuntui nytkyvän edestakaisin. Tässä vaiheessa selvisi, että kyseessä oli yksi näistä levyn ja spiderin välisestä niittauksesta klappaavista XT:n Center Lock levyistä. Tuo klappi lisää jarrutukseen korvia särkevän resonanssin.

Viallinen SM-RT78 160 mm levy (140 g + lukkorengas 9 g) irti, tilalle saman kokoinen SM-RT52 (164 g + lukkorengas 16 g). Alkuperäinen lukkorengas (9 g) sai jatkaa, vaihdokkilevyn lukkorengas jäi varalle. Jarrulevyn pesu.

Seuraavaksi löystynyt ohjainlaakeri auki, osien puhdistus, voitelu ja uudelleenkasaaminen sekä säätö klappaamattomaksi.

Vielä renkaisiin oikeat paineet, BBB:n teho-LED nokalle, silikonikuminen takavalo (pariston vaihto) sekä BBB:n takalokasuoja. Valmis työmatka-ajoon.

Ei kommentteja: