7.2.2011

Sinkulaprojekti vauhtiin

Sinkulaprojekti lähti alkuun rungon valmistelulla.

Iskari irti ja rungon (3352 g) puhdistus.
Iskarin yläpäähän tein osakierteisestä ylipitkästä kuusiokoloruuvista lyhentämällä ja kierteyttämällä sellaisen version, jossa puslien sisään ei jäänyt kierrettä, joka mahdollisesti pureutuisi ainekseen. Tuli tosin asennusvaiheessa pieni takaisku, kyseinen ruuvi kuroutui kiristettäessä poikki kierteen alusta. Onneksi ruuvin pää oli jo tullut läpi, joten irtopätkän poistaminen oli helppoa.

Kasasin Fox Float R ProPedal -iskarin (puslineen 254 g) runkoon lopulta alkuperäisillä ruuveilla (22 g). Momenttiin kiristämisien jälkeen huomasin perän olevan oudosti jumissa. Tarkempi tarkastelu osoitti, että rungosta oli jostain vaiheessa irrotettu väliholkki oikean puolen keinuvivun laakerin ja rungon välistä. Ruuvi irti, iskarin yläpää taas löysään ja uusi holkki paikoilleen. Lukitetta ruuveihin ja momenttiin, nyt toimii.

Korvake (21 g) ruuveineen (3 g) runkoon.

Ohjainlaakeri CaneCreekin integroitu tyyppi 23, laakereissa 45 asteen viisteet. Paino alkuperäisellä alakartiolla ilman kiristystarvikkeita 76 g. Alakartio (9 g) korvataan Feltin 7 mm korottavalla versiolla (21 g). Ennen asennusta laakeri osiin, tärpättikylvyn kautta puhdistukseen, kasaus uudella rasvalla. Laakerit paikoilleen keulaan ja runkoon, keulan pujotus paikoilleen, loput laakeriosat paikoilleen. Feltin leimoilla oleva alumiininen 5 mm korotusrengas (4 g) riitti Feltin kylmämuovatun 100 mm ja 7-asteen ohjainkannattimen (162 g) alle. Kiristysvälineiksi BBB:n RoundHead (8 g) ja M6x30 kuusiokoloruuvi (8 g). Tangoksi 685 mm leveä Easton MonkeyBar EA70 MidRise (271 g).

Seuraavaksi jarrut.
Taakse Promax Q6, paino kiinnitettyine IS-adaptereineen 333 g. Satula runkoon kahdella M6x18 kuusiokoloruuvilla (11 g), väliin 0,3 ja 0,2 mm säätöaluslevyt korottamaan adapteria irti oikaistusta korvakkeesta.
Eteen Promax Q6, paino kiinnitettyine IS-adaptereineen 313 g. Satula keulaan kahdella M6x18 kuusiokoloruuvilla (11 g), väliin 0,2 mm säätöaluslevyt.
Letkut järjestykseen ja kiinni runkoon/keulaan, kahvat säätöön ja kiinni tankoon. Feltin gripit (86 g) ja tulpat (5 g).

Seuraavaksi voimansiirto:
Takahaaraan BBB StayGuard (22 g).
Keskiöksi Truvativ Howitzer XR (323 g). Keskiön purku, puhdistus ja rasvaus. Keskiö runkoon yhden Necon 2,5 mm välirenkaan (1,65g) avulla, kupit momenttiin.
Kammet Truvativ Blaze Howitzer 175 mm (vas. 246 g, oik. 300 g). Kammissa kiinni ollut BBB:n 32T ratas (43 g) jatkaa, loppuun ajettu Truvativin teräksinen 22T (39 g) romuksi, 4 kpl 8 mm ruuvit (11 g) talteen. Käyttökelpoinen teräksinen Truvativin 44T (175 g) hylylle. Ruuvit ja mutterit (19 g) jatkavat.

Jatkuu myöhemmin...

Ei kommentteja: