29.12.2010

Kyklon kasaus

Projektista oli tarkoituksena työstää kuvasarja, joten 'alussa oli teline, satulatolppa ja satula'... *räps*



Seuraavaksi runko korvakkeineen & säätöruuveineen 1607 g ja istuinkannattimen kiristin 19 g. *räps*

Ohjainlaakerin 120 g osat rasvaan, keula 728 g paikoilleen . *räps*

BBB UltraSpacet 20 + 5 mm 8 g kaulaputkeen ja esikoottu kannatin-tanko-vaihtajakahvat-yhdistelmä paikoilleen. *räps*

Uusi RaceFace SRX ISIS-keskiöpatruuna rasvaan, paikoilleen runkoon ja momenttiin.
FSA:n kampisetti päivitetyllä BBB RoadGear 48T rattaalla 577 g akselille, M18-ruuvit 32 g rasvaan, kiristys momenttiin. RaceFacen alkuperäisiä ruuveja en sitten uskaltanut korvata NC17:n punaiseksi anodisoiduilla alumiiniruuveilla 18 g, sillä niiden kampeen nojaava olake oli niin niukka, että kunnon kirstysmomentilla olisi taatusti tullut ongelmia ainakin ilman sopivaa väliprikkaa. *räps*

Seuraavaksi takavahtaja sekä etuvaihtaja uudella 31,8 mm pannalla kiinni runkoon. *räps*

Tektron jarrulänget paikoilleen rasvattuihin tappeihin, ruuvit momenttiin. Keulan lyhennetyistä tapeista piti poistaa viilauspurseita, jotta ruuvit lähtivät ongelmitta kierteilleen. Paloiksi alkuperäisten tilalle prototestaukseen FirstGearin oranssimustat. *räps*

Ketjuiksi Campgnolon C9:t, katkotaan myöhemmin oikeaan mittaansa nykyisestä 114 lenkistä (298 g). *räps*

Jarruvaijerin kuoriksi kahvoilta eturungolle Salsan alkuperäiset harmaat Shimanot etujarrun kuorta vähän lyhentämällä. Takajarruvaijerin satulaputken ohitukseen 10 cm pätkä mustaa Odysseyn Linear Slickiä 6 g. Teippasin vaijerikuoret kiinni tangon uriin. Samalla teippasin tällä kertaa tyhjiksi jääviin tangon ulkoreunan vaihdevaijereiden urituksiin pätkät ohutta nailonköyttä 5+5 g antamaan tangolle hieman ergonomisempaa muotoa.

Vaihdevaijerin kuorista tasasin etuosan pätkät saman mittaisiksi sekä vasemmalle että oikealle puolelle. Säilytin kuorenpätkien välissä olleet säätöruuvit. Takavaihtajalle vievä viimeinen mutka siirtyi Salsasta sellaisenaan. Keskiön alle tuleva vaijeriohjuri kiinni M5:n PA-ruuvilla, jonka lyhensin noin 10 mm pituiseksi.

Vaihdevaijereiksi uudet XT:n 1,2 mm nartsat, pujotus paikoilleen.
Jarruvaijerna edessä jatkaa Salsan alkuperäinen, mutta taakse oli vaihdettava uusi Shimanon 105-sarjan setistä. Vaijereiden pujotus paikoilleen. *räps*

Kiekot paikoilleen. *räps*

Päivä pulkassa, jatkuu ensi kerralla...

Ei kommentteja: