19.9.2007

Rihtaustyökaluja & hammaslääkäröintiä

Sain vihdoin aikaiseksi tehdä rihtauksessa tarvittavia apuvälineitä. Nyt onnistuu pikalinkkuetukiekon rihtaus takahaarukkatelineessä. Ainakin siinä tapauksessa, että nylon toimii holkkimateriaalina.

Läpiakselietunavan holkitukset puolestaan vaativat vielä pientä viimeistelyä. Toleranssi holkin ja navan välillä jäi vähän turhan tiukaksi, vaatii jonkin verran hiomista.

Känni-Jekyllin voimansiirto alkaa sinkulavälityksillä ajellessa osoittaa jonkinlaisia antautumisen merkkejä, tarvinnee pystyttää jossain välissä pieni päivitysprojekti. Samoin selkä tuntui ottavan nokkaansa 2:1 metsävälityskokeesta. :o( Taitaa olla parasta haudata mahdolliset metsäsinkulahaaveet heti alkuunsa...

Illalla vaihdoin M1:seen PD-M520:t Sinzin flättien tilalle. Kuskin käsi alkaa kestää varovaista ajoa.

Samalla tulin ihmetelleeksi känni-Jekyllin ketjujen öljyämisen yhteydessä sitä takapäästä tulleen ketjuraksutuksen mahdollista lähdettä. Syylliseksi paljastui XT-takavaihtajan alempi rissa, josta puuttui kokonaan kaksi hammasta?!? XT-varavaihtajasta käytetty rissa tilalle.
Pakan lehtien välistä irtosi vielä kasa kohtalaisen epämääräistä ryjää..

Ei kommentteja: