22.6.2009
Narinaa
Feltin napojen pölysuojilla on tapana narista kuivina. Eli ennen lenkkiä tipat Pedrosta kaikkien F5:n pölysuojien reunoihin. Ei muuta kuin hiljalleen lenkille...
21.6.2009
Sisäkumia ja sepeliä
Pitkästä aikaa täällä...
Cyklon takarenkaan tyhjentäjäksi paljastui - yllätys, yllätys - kvartsinpala! :^/
Uusi kumi tilalle, ulkokumin puhdistus tuhannesta ja yhdestä kvartsin, lasin ja kiven sirusta, renkaat paikalleen ja paineet sisään. Taas ajokunnossa.
Samaan aikaan konsultoin ZW2:n mittariasennuksessa. Tai no, samaan aikaan ja samaan aikaan...
Lopuksi ajopaineet myös F5:een, satulalaukkuun vähän tarvikkeita ja lenkille.
Dataa:
Kenda Kwick 465G kevlar 700x35C; 391 g (melkein lopussa oleva takakumi, noin 1 mm pintaa)
BBB BikeTube BTI-82 700x35/43C F/V 48mm; 143 g (alle)
Nokian Unitube Tour/Trek 28 slim 25/37-609/642 (700x25/35C); 133 g (pois, vuotaa)
Kenda 700x28/32C; 137 g
BBB BikeTube BTI-81 700x28/32C F/V 48mm; 133 g
Cyklon takarenkaan tyhjentäjäksi paljastui - yllätys, yllätys - kvartsinpala! :^/
Uusi kumi tilalle, ulkokumin puhdistus tuhannesta ja yhdestä kvartsin, lasin ja kiven sirusta, renkaat paikalleen ja paineet sisään. Taas ajokunnossa.
Samaan aikaan konsultoin ZW2:n mittariasennuksessa. Tai no, samaan aikaan ja samaan aikaan...
Lopuksi ajopaineet myös F5:een, satulalaukkuun vähän tarvikkeita ja lenkille.
Dataa:
Kenda Kwick 465G kevlar 700x35C; 391 g (melkein lopussa oleva takakumi, noin 1 mm pintaa)
BBB BikeTube BTI-82 700x35/43C F/V 48mm; 143 g (alle)
Nokian Unitube Tour/Trek 28 slim 25/37-609/642 (700x25/35C); 133 g (pois, vuotaa)
Kenda 700x28/32C; 137 g
BBB BikeTube BTI-81 700x28/32C F/V 48mm; 133 g
3.6.2009
Napahuolto F1X:ään
Hankin cyclon hieman takanapaongelmaisena. Vapaarattaan runko otti kiinni navan runkoon ja syötti siis ketjua fix-tyyliin aina takarenkaan pyöriessä. Ongelma johtui takanavan vetopuolen laakerin ja vapaarattaan rungolla olevan laakerin välisestä alumiiniholkista, jonka päät olivat tyssääntyneet aavistuksen verran
Lisäsin taka-akselille yhden 10/0,1 mm säätöaluslevyn takanavan vetopuolen laakerin ja väliholkin väliin ja kas, vapaaratas pääsi taas pyörimään vapaasti. Pyörä ajokunnossa, kuten pieni testilenkki asian todisti.
Yleistyökalu oli siis ajovalmis!
Pitänee kuitenkin hakea varuiksi noita säätöaluslevyjä lisää, tuo kun oli viimeinen.
Lisäsin taka-akselille yhden 10/0,1 mm säätöaluslevyn takanavan vetopuolen laakerin ja väliholkin väliin ja kas, vapaaratas pääsi taas pyörimään vapaasti. Pyörä ajokunnossa, kuten pieni testilenkki asian todisti.
Yleistyökalu oli siis ajovalmis!
Pitänee kuitenkin hakea varuiksi noita säätöaluslevyjä lisää, tuo kun oli viimeinen.
25.5.2009
Pyöriä ajokuntoon lainattaviksi
Piruun alle uudet Hutsun Scorpionit, taakse uudet EBC:n CFA394-palat. Hieman nestettä pois jarrusta, jotta palat sopivat levyn kanssa samaan satulaan. Ilmeisesti olin ilmannut jarrun joskus aiemmin vajailla paloilla.
Mörrimöykkyyn taakse kylkivammaisen Fat Albertin tilalle Tiogan Factory DH, 972 g 'keveyttä'.
Rengaspaineiden tarkistus, ketjuöljyjä yms. vakiojuttuja, flättejä kiinni ja pyörät (Piru, Mörri, Rede, Virtue) lainaan Ruskolle seuraavaksi maanantaiksi.
Mörrimöykkyyn taakse kylkivammaisen Fat Albertin tilalle Tiogan Factory DH, 972 g 'keveyttä'.
Rengaspaineiden tarkistus, ketjuöljyjä yms. vakiojuttuja, flättejä kiinni ja pyörät (Piru, Mörri, Rede, Virtue) lainaan Ruskolle seuraavaksi maanantaiksi.
24.5.2009
18.5.2009
F1X
Pikkuvikaisesta F1X-yleiskoneesta kehkeytyi hankintapäätös. Tästä repareeraamalla työmatkakulkine?
13.5.2009
Virtue kotiin
Eilen saapunut Virtue I '09 19,5" läjään ja ajaen kotiin. Totuttelemista uuteen ajoasentoon takapainoisten pyörien jälkeen.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)