tag:blogger.com,1999:blog-18459575711545675702024-03-13T17:38:03.158+02:00Korjaamopäiväkirja vol 1 > 06/2015Katsotaanpa, saako tästä työkalua noiden 'rojektien' hanskaamiseen.
... kun ei ole enää omaan muistiin luottaminen... ;o)Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.comBlogger806125tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-11649491301681481062015-06-30T23:10:00.000+03:002016-01-26T23:12:16.825+02:00Jatkuu blogissa...http://verstas2.blogspot.fi/Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-24786250077425846462015-06-16T22:19:00.002+03:002015-06-16T22:19:56.362+03:00Mustin polkimetSävy sävyyn, neon-vihreiden grippien kaveriksi sittenkin nailon-flatit samalla värillä.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-37455205766424117012015-06-15T22:22:00.000+03:002016-05-05T08:32:37.259+03:00Mustin kasausNeon-vihreät BMX-gripit leikattuna tankoon, vivut ja kahvat paikoilleen. Etuletku kiinni, jarrujen keskitys, etulevyn rihtaus. Polkimiksi Sinzin flatit.
Koeajolla takaisku, keulassa jotakin häikkää... Myös iskarin yläpuslassa hieman klappia.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-83264491605927671892015-06-13T17:22:00.000+03:002015-06-13T17:22:09.734+03:00Mustin niputteluaMustin päivitysprojekti liikahti...
Vivut pois, tilalle käytetyt Deore SL-M530:t. Keskiön alittavan vaijerikuoren lyhennys tyhjällä takaiskarilla jousto pohjassa. Viistoputken vaijerikuoripäätteistä suojakumit pois, tilalle suojaputki.
Kammet irti, rattaat + bashring ruuveineen pois. Noin 5100 km ajetut teräsrattaat olivat antaneet vähän periksi:
Uudet Samoxin 44/32/22T alumiinirattaat Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-61773525075859337942015-06-07T23:59:00.000+03:002015-06-08T21:06:37.597+03:00Paikkaus, rengaspaineetLomaviikon jälkeen rengaspaineiden tarkistus kolmesta pyörästä.
Vuotavan WildRace'r:in paikkaus.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-68369460980410656782015-05-26T23:59:00.000+03:002015-06-11T14:36:26.409+03:00ReverbKotiutin käytetyn RS Reverb 30,9/125mm hissitolpan (571 g).Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-50037983141390223642015-05-20T20:35:00.002+03:002015-05-20T20:35:22.705+03:00Cyclon jarruremppaEPron vastalitkutettuihin renkaisiin paineet aamulla ja illalla, pientä vuotoa jossain.
Ilalla mittarin lähettimeen uusi paristo.
F1X:n etujarruun uudet EBC:n CFA394 jarrupalat loppuun ajettujen alkuperäispalojen tilalle, jarrun säätö.
Takajarruun testiin FistGear 60 mm V-jarrupalat (505450), jarrun säätö.
Renkaisiin ajopaineet, mittariin uusi paristo.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-2829933557590026912015-05-19T23:00:00.000+03:002016-05-05T08:36:44.793+03:00EPro kesäkuntoonKaksysin takarenkaan pumppailua mennen tullen, litku ei reunaviiltoa suostu täydellisesti paikkaamaan...
Illalla EPro:sta WXC:t sisureineen pois, tilalle Michelin WildRace'rit Stanin venttiileillä (44 mm 2 kpl 18 g) ja litkuilla (125 ml / pää). Eteen kokeilin käytettyä yksilöä, mutta siinä oli pistoreikä, jota suihkuava litku ei paikannut. Tilalle uudet renkaat (417 / 418 g). Nousivat Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-10500426514066814162015-05-18T20:46:00.002+03:002016-05-05T08:38:31.978+03:00LenkkihuoltoEnnen kotimatkaa rengaspaineiden tarkistus. Takarenkaassa viilto kyljessä, litku ei paikkaa kunnolla.
Iskariin vähän lisää painetta, sag 25-28%.
Keulan irronnut remote-vaijeri takaisin paikoilleen, jotta saa lukon pois.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-91830243906368640262015-05-08T23:59:00.000+03:002015-07-31T02:35:57.200+03:00LinkkuremppaE92:n linkkujen pultteja kiristäessä lähti vetopuolen keinuvivun ja perän välinen ruuvi pyörimään ensin kovin kevyen oloisesti, mutta syy selvisi nopeasti: tod.näk. materiaalivaurion takia kanta kuoriutui irti lopun ruuvin jäädessä paikoilleen. Ei lähtenyt irti poraamalla ja vastakierretapilla, mutta keinuvivun irrottamalla sai ruuvin jäänteistä kiinni sen verran, että nysän sai kierrettyä irti Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-44467027001023661092015-05-05T23:32:00.000+03:002015-05-05T23:32:13.512+03:00LenkkihuoltoEnnen kotimatkaa E92:n takarenkaaseen lisää painetta.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-34665033174500070872015-05-04T23:32:00.000+03:002015-05-05T23:38:15.331+03:00LenkkihuoltoEnnen kotimatkaa E92:n takaiskariin lisää painetta, istuimen nosto muutamalla millillä, rengaspaineiden tarkistus.
Kotona tankohanskat irti EPro:sta ja molemmista Virtueista.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-26374206082298843472015-04-27T02:48:00.000+03:002015-04-28T02:48:35.863+03:00Mustin sitsivaihtoOhimennen Mustista BBB:n istuin ja Joplin irti, tilalle Feltin maastoistuin (386 g) sekä mikrosäädettävä 30,9/350 mm alutolppa (338 g). Mustan kiristimen vaihto samanlaiseen kultaiseksi maalattuun Feltin 34,9 mm kiristimeen (25 g).Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-44684301399460913972015-04-23T23:59:00.000+03:002015-04-24T04:30:43.460+03:00M1 rengasrikkoM1:stä oli mennyt eturengas... Maxxiksen sisurissa nirhauma, vastasi ilmeisesti Gazzan repeytyneen nappulan tienoille. Gazza roskiin. Tilalle käytetty NBX Lite 26x2.2 (576 g), sisuriksi BBB:n BTI-67 (126 g).Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-47141432516753994522015-04-14T22:04:00.000+03:002015-04-15T22:15:37.732+03:00M1:n renkaanvaihtoM1:stä etukiekolta keskeltä kalju WXC pois, tilalle takarenkaan pariksi Gazza AM, joka vaati pari paikkaa sisäpintaansa viiltojen takia.
Renkaanvaihdon jälkeen jarrujen keskitys, palojen vaihto edessä hyvin pian.
Edictin SIDiin tuli, vihdoin, 120 mm ruoto!Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-89330005768707596822015-04-12T12:57:00.001+03:002015-04-12T12:57:37.026+03:00Lenkkihuolto & pesupäiväAamulla isopyörän lenkkihuolto Vaskijärveä varten.
Iltapäivällä kahdeksan pyörän pesu-urakka, kaksi minikokoista omien joukossa.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-67755584052889453792015-04-10T22:19:00.000+03:002015-04-15T22:19:49.805+03:00JarrupakettiSairasloman aikana oli saapunut Luxemburgista jarrusetti, SRAM XO Trailit hopeisina.
Lisäksi Ashiman valkokeskiöiset 160 ja 180 mm levyt.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-29277377904793119152015-04-09T22:18:00.000+03:002015-04-12T18:07:03.720+03:00Mustin modausta eteenpäinVimosena saikkupäivänä jaksoi jo talliin asti...
Vuotavaan 100 mm RS Toraan sisään uudet 130 mm sisuskalut ja öljyt.
Mustista XX-Reve irti, Tora tulee tilalle. Kaulaputkea piti lyhentää 15 mm ilman ohjuria. Halpisputkenkatkaisijan terä on RS:n teräskaulaputkea pehmeämpi, MOT. Piti siis sahata vapaalta kädeltä, katkaisijan jättämä painauma avitti sihtaamista.
Mustin Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-25252925183132847752015-04-01T20:28:00.003+03:002015-04-01T20:28:39.337+03:00Kaksysi telakaltaAamulla isopyörä-Edict kasasta esiin ja rengaspaineiden tarkistus ennen työmatkaa.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-64027191962393396222015-03-30T20:28:00.000+03:002015-04-01T20:33:09.151+03:00Cyclon jarrupalarahinaaCX-kelissä pari tuntia työmatkalenkkiä ja cyclosta hävisi jarrut palojen hävittyä mutavellin sekaan. Takapään mini-V-jarrun vaijerisäätö loppui kesken, puolesta matkasta ei enää hidastanut vauhtia lainkaan.
Etulevyjarrun säätöä kiristelin kahdesti matkan aikana, silti kotipihassa pysähtyminen oli ylämäen varassa.
Oispa hydrauliset levyt molemmissa päissä...Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-26347107762660634882015-03-29T23:10:00.000+03:002015-03-30T00:11:22.838+03:00Yksi pyörä vähemmänTunturi Supreme LX lähti Maskuun uuteen kotiin.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-75993308869398781032015-03-19T21:17:00.000+02:002015-03-20T21:21:34.688+02:00Talvikenkien klossipäivitysAhola on talvikenkien klossit olivat kuluneet niin paljon, että kengän irrottamisessa polkimesta alkoi jo olla ongelmia. Siispä vanhat SH-M51:t irti ja tilalle uudet BBB:n klossit.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-44666720259654560082015-03-17T23:59:00.000+02:002017-05-30T23:30:47.765+03:00Cyclon voimansiirtoremonttiAamulla tuntemattomasta syystä sileällä tiellä takavaihtaja pinnojen väliin korvakkeen petettyä, takapyörä lukkoon noin 25 km/h nopeudesta. Korvake poikki, ketju mutkilla, takakiekko vemputtaa, takarenkaassa flat spot, vaihdevaijeri kuorineen mutkilla, rungossa kevyttä scratchiä. Työpaikalle 7 km, ei ketjunkatkaisijaa, ei nippusiteitä, ei varakorvaketta; kikcbiking!
Ennen kotimatkaa Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-56598601187672202432015-03-14T22:11:00.002+02:002015-03-14T22:11:22.127+02:00Chasm maailmalleChasm lähti kohti Kirkkonummea, mukana pyörän omien varusteiden lisäksi toiset flatit, vaihtoketjut sekä kolme rengasta sisureineen.
Z75-projektiin jarrujen vaihto, alkuperäiset pois, Tiagrat tilalle.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1845957571154567570.post-13519786572360935342015-03-13T22:11:00.000+02:002015-03-20T21:22:39.366+02:00Cyclon lenkkihuoltoEnnen kotimatkaa cyclon etuvaihtajan ja jarrujen säädöt sekä pyörän puhdistus.Pave #19http://www.blogger.com/profile/08620126650137731955noreply@blogger.com0