13.4.2014

Tallipäivä

Virtue kakkosen löysän takajarrun letkunvaihdon sijasta päätin kokeilla ensin pelkkää jarrun ilmaamista. Ilmausvehkeitä piti taas vähän viritellä, tein jarrusatulan päähän uuden ylivuotosäiliön, jolle vääntelin katkenneesta pinnasta jarrukorvakkeen taakse kiinnitettävän sangan. Kahva pystyyn, tulppa pois ja ilmauspullo kiinni kahvaan. Jarru korjaantui jo pelkällä kahvan ilmaamisella, mutta päästin varmuuden vuoksi hieman jarrunestettä myös jarrusatulan läpi. Kahva takaisin paikoilleen, jarruletkun nippusiteiden kiristys ja siistiminen.

Seuraavaksi etujarrun kimppuun. keskitys näytti vaativan aluslaatat haarukan ja adapterin väliin, satulan sivuttaissäätövara ei muuten riittänyt. Simmauksen jälkeenkin oli vaikeuksia satulan linjauksen kanssa, pitänee hakea työkalut lainaan ja oikaista korvake ennen lopullista säätöä...

Mittarin johdon pujottelu etujarruletkua pitkin jarrukaarelta tangolle, mittarin kannan kiinnitys tankoon, väliin pala kumimattoa.

Keulan pölysuojien raosta loraukset voiteluöljyä liukuputkille, herkisti keulaa kummasti.

Takaiskari irti rungosta, paineet pois. Puslien ja liuklaakerien puhdistus. Ilmakannu auki, sisuskalujen puhdistus. Tiivisteiden rasvaus, voiteluöljyloraus negatiivipuolelle, ilmakannun pujotus takaisin iskarirungolle. Positiivipuolelle loraus voiteluöljyä, iskari kiinni runkoon. Pyörä lattialle, painoa päälle, jolloin ilmakannun sai ruuvattua helposti paikoilleen kokoonpainuneen iskarin rungolle negatiivipaineen pienestä vastustelusta huolimatta. Iskarin kiinnitysruuvien kiristys, kunhan ensin olin pujottanut unohtuneen sag-indikaattori o-renkaan männän varteen. Paineet sisään ja testaamaan painumaa. Eka arvaus oikeasta paineesta vähän yläkanttiin, sai pudotella pariin otteeseen, ennenkuin painuma oli oikeassa haarukassa.

Ei kommentteja: