7.10.2013

Sinkula kasaan, siivoilua

Maantiesinkulan jarrut oli vielä kytkemättä ja säätämättä.

Etujarru helppo, vaijeri paikoilleen, palojen ja tasapainon säätö, vaijerin katkaisu ja päättely.

Takajarrun osalta joutui hieman viilaamaan, kirjaimellisesti.
Ensin lyhensin U-jarrulle tulevan joustavan ohjuriputken nokkaa niin paljon kuin uskalsin, jotta olisi edes pieni mahdollisuus saada jarru vapautetuksi esim. rengasrikon yhteydessä. Lyhennyksestä huolimatta saattaa olla Mission Impossible, jarrussa kun ei ole juurikaan löysää ja jarru ahtaassa paikassa...

Jarrua säätäessä huomasin ohjuriputken jäävän rungon ja längen väliin, jolloin jarru toimii aina toispuoleisesti.


Käteen pyöröviila ja tekemään längen päähän väistöä...


Jarrun korottaminen olisi myös parantanut tilannetta, mutta kiinnitysruuvi uhkasi jäädä lyhyeksi, joten päätin unohtaa mahdollisen lisäkorotuspalan jarrun ja rungon välissä.

Nyt kun jarrut olivat paikoillaan päästiin viimeistelytöihin.

Nahkaisten BBB LeatherRibbon tankonauhojen (111 g setti asennettuna) tilalle voisin suositella lämpimästi synteettisiä vaihtoehtoja ainakin siinä tapauksessa, että asentajalta puuttuu lehmän hermot. Elastisemmat keinokuituiset antavat enemmän anteeksi pikkuvirheitä, nahkaisilla pitää olla justiinsa... Nauhasarjan alkuperäiset valkoiset pääteteipit eivät kestäneet riittävästi vetoa, joten korvasin ne mustalla sähköteipillä. Päätytulpat paikoilleen, valmis.

Shimano PD-R540 mustat maantiepolkimet (336 g) kiinni ja testilenkille!

Ajotuntuma eroaa selkeästi maantiepyörästä, se eteenpäin viety asento... Istuimen paikkaa saanee siirtää vähän taaemmas, kenties nostaa myös hieman.

Kiekoista isot tarrat irti, lähtivät kohtuullisen helposti. Liimajäämät puhdistuivat helpohkosti Motorexin Easy Cleanilla.





Vielä BBB BCP-12W langaton mittari kiinni pyörään langattomine antureineen ja pinnamagneetteineen (73 g), niin kokoonpanoprojekti voidaan katsoa tältä erää loppuun saatetuksi! Jatkuu kehitysprojektina... ;)

Ei kommentteja: