12.11.2012

Hetki kiekonrakennusta

Puhdistin setin purkupinnoja. Liottelen näitä nipun kerrallaan pullossa, jossa on vajaa puolet tilavuudesta bio-rasvanpoistoa. Pinnat nippuna pulloon, korkki kiinni, ravistelua ja pullo kyljelleen vähän alaviistoon johonkin sopivaan koloon muhimaan. Muutaman päivän kuluttua lähtevät yleensä sitkeimmätkin tervamaiset ketjurasvat pelkällä vesipesulla.

16 kpl 260/2 mm mustia pinnoja 105 g, ennestään oli pestynä 16 kpl 259/2 mm mustia pinnoja 109 g (?). Nippelit 14/2 mm Ms hopea 32 kpl 42 g.

XT-napa, WTB SX24 kehä, nippu pinnoja ja kasa nippeleitä edessä, pujottelemaan. Ensin ulkoa sisään tulevat pinnat, vetopuoli. Logon keskeltä neljäs reikä vastapäivään, nippeli venttiilin reiän viereiseen reikään vastapäivään. Muut pinnat joka toiseen reikään vetopuolen laippaan, joka neljänteen vanteen reikään, nippelit paikoilleen. Sitten jarrun puolen pinnat ulkoa sisälle reikävälin siirtymällä paikoilleen. Neljäs pinna vastasuunnasta venttiilin reiän toiselle puolelle jne...

Sitten vetopuolen vapaisiin reikiin pinnat sisältä ulos, kolme ristiin jo paikoillaan olevien kanssa, viimeinen risteys takapuolelta ja nippeli yhden reiän yli saman puolen jo paikoillaan olevaan pinnaan nähden jne. Lopuksi jarrupuolen vapaisiin reikiin pinnat sisältä ulos ja taas kolme ristiin. Jossain vaiheessa alkoi kuitenkin tökkiä, pinnat eivät yltäneet...

Tarkempi tutkiminen paljasti, että olin taas kerran tehnyt pujotuksen liian kiireellä, enkä ollut huomannut tarkistaa toista ja kolmatta kertaa valmiista verrokkikiekosta, että kumpaan suuntaan se vasemman ja oikean puolen reikävälin siirtymä pitikään taas olla. *läps-ohtaan* Eipä ollut ensimmäinen kerta, kun saa purkaa ja korjata, tuskin viimeinenkään. Liian harvoin tulee kiekkoja kasattua...

Ei kommentteja: