20.3.2012

M1 huoltoyritys

CyclePro Team M1:n takajarru laahaili viikonlopun lenkin jälkeen. Palat olivat aika lopussa, joten ainakin ne piti vaihtaa uusiin.

Vaan eipä taaskaan käynyt kuten Strömsössä...

Vanha nelimäntä-XT (IS 1300 mm; 319 g) ei palauttanutkaan enää mäntiä riittävästi, vaan jarru jäi aina vaan laahaamaan, sääti sitä miten tahansa. Kenties pientä ylitäyttöä kun ei pikainen mäntien voitelu ja jumppailukaan auttanut? En jaksanut kaivaa ilmausvehkeitä esiin...

No, hyllystä tilalle etujarruna jo palvelevan Shimano BR/BL-M525:n pari? Muuten hyvä, mutta siitä oli tarvittu jo aiemmin palat, eikä uusia löytynyt omasta hyllystä. Lisäksi letku pitäisi lyhentää minikokoiseen pyörään sopivaksi.

Takakiekkoa (CL-XTR/X317/DT Champ/DT Ms 12 mm, 960 g + XTR-QR 63 g) tarkastaessa selvisi, että ainakin XTR-navan levyjarrun puoleinen laakerikartio oli pahasti ruvella. Takakiekon tilalle piti vaihtaa ainakin toistaiseksi SunRace JuJu navalle Mavicin XM321 kehällä, 2 mm pinnoilla ja 12 mm messinkinippeleillä rakennettu varakiekko Veloxin vanneteipillä (1244 g + QR 58 g). Samalla piti vaihtaa Shimanon 160 mm SM-RT96 CenterLock-levy (127 g + lukitusholkki 9 g) kuusipulttiseen SM-RT75:een (123 g). Pakan puhdistus kiekonvaihdon yhteydesä.

Ei kommentteja: