24.4.2010

Loputkin pyörät kesäkuntoon

Sinkulaan myös eteen nappulaa. Pois Extreme 296, tilalle valikoitui loppuunajettavaksi Contin Vertical ProTection. Pyörän paino lokareineen, mittareineen ja takavaloineen 13,27 R-kg. Etuvalo vielä päälle.

Virtuesta pois alta talven aikana 276 km ajetut Nokian leveämmät WXC:t. Onneksi ei tullut asvalttikilometrejä, joten renkaat ovat lähes alkuperäisessä tikissä. Painothan näillä olivat 735 ja 694 g.

Tilalle alkuperäiset 2,1" Felt Devoxit, 615 ja 611 g. Eipä tullut kovin kummoista painonsäästöä. Varsinkin kun vaihdoin sisurit vähän tukevampiin.

Pyörän paino kesäkunnossa mittarilla, pullotelineellä ja polkimilla 13,57 Rapala-kg. Siihen vielä tarvittaessa lokaria, valoja yms. päälle.

Pikkupiru ilman pullotelinettä, laitoin Zefalin sinisen telineen, sopii hyvin yhteen iskarin vipujen kanssa. ;o) Pyörä lihoi 57 g + ruuvit/aluslaatat 8 g.

Nostin kesäheilankin vaa'alle renkaiden pumppauksen jälkeen ajovalmiina: 8,63 R-kg 2x pullotelineellä, polkimilla, mittarilla ja pumpputelineellä.

Kyklo pullotelineillä, polkimilla ja mittarilla 10,14 R-kg. Tuohon valot ja takalokari päälle, niin vaaka näytti 10,47 R-kg.

Dataa:

Nokian Extreme 296 (VI), 3 nastaa puuttuu, pintaa n. 3,6 mm; 947 g, pois.
Continental Vertical ProTection 26x2,3 57-559, n. 1,5 mm; 608 g
Opticalens Zero RHL-11 8-LED; 131 g

Nokian WXC300 SWA A57-559 HAKKA T419781; 694 g, 735 g, pois.
Felt Devox Tartar 26x2.1 (54-559); 611 g, 615 g, tilalle.
Hutchinson UltraLight 44/54-559 26x1.70/2.10; 111 g, pois.
Cheng Shin Super-Thin 26x1.9/2.125; 129 g, tilalle.
Cheng Shin Super-Thin 26x1.9/2.125; 124 g, pois.
Nokian Unitube MTB26 Lite 47/57-559; 126 g, tilalle.

Basta Comet IV 4-LED; 184 g
JingYi 0,5W LED; 96 g
BBB HighPower BLS-63 3W LED; 233 g valo + akku
BBB FiveLaser II BLS-34; 67 g
silikoninen taka-LED; 19 g
Polisport takalokasuoja; 163 g

BBB RoadCatcher II BFD-04; 156 g
Mt. Zefal muovi/alu pulloteline (sin, lila); 57-58 g
Shimano WH-M505 etukiekko + SM-RT52 160 mm CL-levy; 1144 g + QR 57 g

Ei kommentteja: