28.2.2010

Säätöä, korjailua & punnituksia

Tutkin viallista BBB TrainerQR:ää (BTR-01), jonka kotelon sisältä kuului kunnon rahinaa suuremmilla vastusasennoilla. Selvisi, että magneettikaaret ottivat kiinni vauhtipyöräakselilla olevaan alumiinisylinteriin. Ensin näytti siltä, että jotakin olisi ollut rikki, mutta loppujen lopuksi akselin päässä ollutta ruuvia pohjaan asti kiristämällä sain välykset kuntoon ja häiriöäänet pois. Ilmeisesti laitteessa oli alun perin pieni kokoonpanovirhe.

Sauraavaksi silmäilin Jumpin ketjuohjuria. Ohjuri oli kääntyneenä hieman liikaa vasten kelloa, jolloin ylärissa painoi ketjua. Käänsin ohjuria hieman myötäpäivää, jolloin vetopuolen ketju pääsee rullaamaan vapaasti. Ihanteelliseksi rullien asentoa ei pelkällä säädöllä saanut, sillä se on ilmeisesti tarkoitettu porrasta isommalle eturieskalle.

Jumppi kävi samalla vaa'alla siltä varalta, että vaihtelen jatkossa siihen osia; 14,86 kg Feltin penkillä ja 400 mm BBB SkyScraper-tolpalla.

Nostelin myös grammavaa'alle muutamat jarrupalikat:

Shimano BR-M485/BL-M485/SM-BH59 850mm: 295 g
Shimano BR-M485/BL-M485/SM-BH59 1400mm: 307 g
Shimano BR-M485/BL-M485/SM-BH59 1700mm: 318 g

Jarrujen öljymääristä ei ollut täyttä varmuutta, olivat vuotaneet. Eivät sisältäneet adaptereita.

Ei kommentteja: