17.10.2009

SS-upgrade läjässä

Järjestelin tallia, kuvailin myyntikohteita sekä jatkoin sinkulaprojektia.

Kasikantin runko paljaaksi osista. Lokasuoja, tolppa, satula ja keskiö hyllyyn odottamaan seuraavaa projektia.

Virtuen takajarrusatulan keskittäminen. Satula vaati tässäkin rungossa väliprikat rungon ja adapterin väliin, jotta satulan säätövärät riittivät.

Uuteen settiin uusi keskiö, sillä siinä oli 73 mm muhvi. Vanhassa oli ollut Shimanon 68/113mm patruuna, jonka vapaan puolen kupissa oli olake. Tämä esti sen ruuvaamisen uuteen runkoon. Hyllyssä ei ollut 73mm muhviin suoraan sopivia patruunoita, joten tilalle tuli TH:n 68/110,5mm tappi, jossa vapaan puolen olattoman kupin pystyy kiristämään muhvin sisään. Kiristys isolla momenttiavaimella.

Kampia sovittaessa huomasin isosta rattaasta hiomalla tehdyn sisäpuolisen ohjuri/rockringin ottavan runkoon kiinni, joten se piti poistaa väliprikkoineen. Varastoista ei löytynyt riittävän lyhyitä vastamuttereita pelkälle Blackspiren Mono Veloce 10438 rattaalle, se jäi aavistuksen verran löysään ruuvien pohjatessa. En jaksanut lyhentää vastamuttereita, joten käänsin rattaan väärinpäin, jolloin rattaassa olevat vastamutterin kannan upotukset jäivät kammen puolelle ja alkuperäisten mutterien kiristysvara riitti.

Kammet kiinni keskiöön. Ketjulinja pysyi liki suorana! Ketjunkiristin kiinni vaihtajankorvakkeeseen ja ketju paikoilleen. Pieni sivusäätö ketjunkiristimeen. Hyvin pyörii, ketju riitti mainiosti. Polkimiksi Shimanon PD-M520:t.

Vielä takaiskariin painetta 95psi ja renkaisiin lisää ilmaa.





Tuollainen! Renkaat vielä väliaikaiset, välityksiäkin pitää ehkä vielä miettiä. Penkki liukui vielä hieman taakse ja nousi jonkin verran ylöspäin.

Ei kommentteja: