4.6.2008

Mörrimöykkysäätöä, SS TOIMII SITTENKIN!

Geminin ohjainlaakerissa välystä, kiristys.

- - -

Pitkästä aikaa Loskasinkulan kimpussa...

Takarengas oli siis lättänänä. Takakiekko pois, rengas irti; muutamaan kertaan paikattu Michelinin Ultralight (140 g) oli revennyt sisäpinnaltaan. Venyykö tuo vannenauhan virkaa toimittava kaksinkertainen lapaerkkari tosiaankin niin paljon pinnanreikien kohdalta, että sisäkumit eivät sitä kestä?!? Lapaerkkarin tilalle kaksinkertainen 19 mm sähköteippi, ulkorenkaan kanssa uusi Maxxiksen Ultralight -sisäkumi (129 g) paikoilleen ja paineet sisään.

Aiemmin muiden osien mukana tullut Gussetin 16T takaratas vaihtui kokeilussa olleen Shimanon pakasta puretun 16T rattaan tilalle. Ensiyrittämällä holkitus jäi niin leveäksi, että lukkorengas otti vaihtajankorvakkeen ruuveihin kiinni. Kiekko uudelleen irti, hieman kapeammat holkit paikalle, lukkorengas piukkaan, kiekko takaisin paikoilleen ja kypärä päähän. Seurasi totuuden hetki, toimiiko tuo vai ei?!?

Polkaisin tallista kadulle, ei ongelmia.
Jarrutin, kiihdytin, jarrutin, kiihdytin; ei ongelmia.
Rykäisin täysillä pyörätietä pelto-oikopolun päähän ja sitä pitkin takaisin; ei ongelmia!

SE TOIMII SITTENKIN!
Toimiva täysjoustosinkula on siis rakennettavissa, MOT!
8^D

Välityksenä on nyt ehkä vähän pitkä 38-16, mutta josko tuo toimisi näin kesäaikaan pyörätieajossa? Se selvinnee ainoastaan ajamalla...
Viimeistään talveksi eteen 32 hampainen.

Ei kommentteja: