14.10.2007

Tekohengitystä

Aamusella ennen Kalliobaanalle lähtöä Matti huomasi väljää Pikkupirun ohjainlaakerissa. Sopivat holkit taas pinoon katkaisemattomaan kaulaputkeen ja pikainen kiristys.

Illalla Cane Creekin käytetty S2 tarjosi sekä positiivisia että negetiivisia yllätyksiä. Positiivista oli se, että laakerit oli purettavissa osiin. Poistin toisesta suojat puhdistamista varten ja yllätyksekseni laakerista jäi sisäkehä käteen. Kuulakehän sai myös kammettua ulkokehän sisältä pois, joten periaatteessa puhdistus on helppo suorittaa.

Negatiivinen yllätys puolestaan oli se, kuinka ruosteiset ja syöpyneet laakereiden kehät olivat. Liuotinliotus ei kovin paljoa auttanut, mutta kaapimalla sain osan kontaminaatiosta poistetuksi. Alalaakerin kasasin runsaan rasvan avulla puhdistuksen jälkeen, ylälaakeri jäi uimaan yön yli. Mietiskelin jonkin sopivan kiillotuslaikan tjsp. käyttämistä noihin laakeripintoihin, mutta se jäi vielä pohdinta-asteelle.

M1:een vaihtui jälleen 520-SPD:t Sinzin flättien tilalle. Samoin rengastus palautui 2.2 NBX Liteistä IRC Mythos/Panaracer Duster -linjalle.

Ei kommentteja: