Etuvaihtajan, rattaiden, bashringin sekä vanneteippien saavuttua Virtue-projekti voi jatkua.
Blackspire C4 bashringin (105 g) mukana tuli pidemmät ratasruuvit (4 kpl 17 g), mutta halusin tukevamman rakenteen, joten korvasin alkuperäiset kampisarjan vastamutterit Evilin bashringin mukana tulleilla 14 mm pituisilla (4 kpl 17 g). Ruuveiksi riittää tällöin tavallisen pituiset, joten pystyin käyttämään Mowen vihreiksi anodisoituja alumiiniruuveja (5 kpl 5 g, tarpeettomat mutterit 5 kpl 4 g). Pieni epävarmuus jäi siitä, että olisiko pitkiä muttereita pitänyt varmuuden vuoksi lyhentää millillä-parilla, jotteivat pääse pohjaamaan ruuviin muovisen bashringin vähitellen muovautuessa. Korjataan jälkeenpäin, jos on tarvetta.
Middleburnin 40T (82 g) ja bashrin kampeen kiinni. Blackspiren vihreä 26T (51 g) kiinni kampisarjan alkuperäisillä isojen rattaiden mustilla alumiiniruuveilla (4 kpl 5 g) alkuperäisten pikkurattaan teräsruuvien (4 kpl 12 g) sijaan.
Kampisarja paikoilleen, kiristys. Hybridilaakerit pyörivät iloisesti myös kiristettynä!
XT-etuvaihtaja (FD-M771, 164 g, mukana tulleet tarpeettomat 31,8 mm adapterit n. 2 g) hollille. Ketjuksi YBN:n vihreä SFL-H9 Duckweed, 110 lenkkiä 274 g + lukko 2 g. Lyhennetään myöhemmin...
Seuraavaksi XT-vivut (ST-M770) Ykkösestä; lukkogripit irti, jarrut irti, vaijerit irti, vivut irti (oikea 132 g, vasen 129 g). Kuitutankoa vasten tulevat särmät pyöreämmiksi ennen asennusta. Virtuesta löysässä olleet gripit ja jarruvivut irti, vivut näiden taakse, jarrut ja gripit takaisin tankoon.
Sitten arpomaan vaijereita. Vaihtoehtoina Jagwiren limevihreät tai valkoiset tai BBB:n mustat. Valkoisia olin jo kokeillut aiemmin, eivät oikein sopineet. Nut pujotin vihreän vaijerinkuoren takavaihtajan kiinnikkeisiin. Ei sopinut ensin silmään, mutta silmä tottui nopeasti ja päätin antaa mahdollisuuden. Kokopitkä vaijerinkuori vei melkein kokonaan vaijerisarjassa olleen kuoren, joten jouduin ottamaan etuvivulle menevän vaijerinkuoren toisesta sarjasta.
Kiskoin rungon etuvaihtajalle menevän sisäisen putkituksen letkusta löysät pois ja katkaisin sen sopivasti vaihtajan alta siten, että sain pujotettua nokallisia pääteholkkeja vasrten tarkoitetun tiivistekumin putken päähän estämään lian pääsyn sen sisään. Seuraavaksi Jagwiren teflonpäällysteisistä vaijereista toisen pään Campagnololle tarkoitetut nippelit poikki ja pujottamaan vaijereita kuoriin Jagwiren pääteholkkien läpi oikeiden katkaisupituuksien selvittämiseksi. Katkaisumerkit kuoriin, vaijerit ulos ja kuoret poikki. Vaijerit uudelleen paikoilleen vaihtajille asti. Emäputken kylkeen pitänee liimata ankkuri takavaihtaan vaijerin tukemiseksi, katsotaan.
Ketjuhaaran yläpuolen kuminen iskusuoja (27 g) sitoo samalla vaijerin ketjuhaaraan. Ketjuhaaran alapintaan suojateippikalvo. Rungon mukana toimitettu neopren-suoja ei sovi yhtäaikaa kumisuojan kanssa. Istuinhaaran iskualttius jäi vähän arvoitukseksi, tarvinneeko suojaa eli ei, jää nähtäväksi. Vaijerinkuori kulkee vähän ahtaasta välistä keskiön pään yli, etuvaihtajan alta. Kuori pitää sitoa ketjuhaaran välilinkun kylkeen nippusiteellä. Vaijerinkuoren pullotelinekiinnikkeiden ohjaimien kohdalla piti BBB FlexCage (27 g) telineen alle laittaa pari aluslaattaa, jotta teline istui ohjureiden päälle. Korvasin alkuperäiset mustat aluruuvit parilla matala- ja laajakantaisella teräsruuvilla, jotka löytyivät rungon tarvikelaatikosta.
NoTubesin opastusvideo neuvoi pyyhkimään vanteen sisäpinnat karhunkielellä ennen ilmatiiviin teipin asentamista. Ei löytynyt tallista, joten päivä alkoi olla pulkassa...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti