Sinkulan ketjunkiristäjäksi löytyi vanha XTR RD-M900 takavaihtaja, josta oli B-tension-säädön stoppari lohjennut pois. Kuluneilla alumiinirissoilla ilman B-tension ruuvia 231 g, kevyesti modattuna ylipitkillä rajaruuveilla ja ilman vaijerikiinnikkeitä 228 g. Takahaarukan ja vaihtajan väliin pitää rakentaa 'äänenvaimennin', sillä tässäkin tapauksessa vaihtajan vivusto tulee hakkaamaan röykyissä takahaarukan alapintaan.
Kammiksi Middleburnin RS-7:t ATB-spiderilla ISIS-keskiölle 170 mm pituisena ja mustana, oikea 298 g, vasen 203 g. Keskiöksi vaikka FSA Platinum ISIS 68/113mm, ei haittaa väärä muhvikoko, sillä vastaholkki sopii sisään muhvin ja kampien Q-arvo on aika railakas.
Välillä hakemaan lisää osia ja työkaluja...
Istuimeksi vaihtunee mustavalkoinen BBB BSD-1S SupremeBase (240 g). Etujarrun adapteriksi BBB BBS-91 PowerMount 180 m (7 g + ruuvisarja 17 g). Vielä tarvittiin Avidin omasta 185 mm adapterisarjasta säätöprikat (3 g) satulan ja adapterin väliin, jotta sai satulan oikealle korkeudelle.
Keskiömuhvin kierteiden puhdistus ja päätyjen oikaisu.
FSA:n keskiöpatruuna puhtaaksi, hyvään rasvaan, paikoilleen ja momenttiin.
Eturattaaksi BBB BCR-31 CompactGear 34T/110 (34 g).
Bashring syntyi peltisaksilla ja viilalla Sinzin 38T eturattaasta, painoa peräti 47 g.
Nämä kampeen kiinni Brand-X Bikesin punaisilla ratasruuveilla ja muttereilla (5 pria 10 g).
Kammenruuveiksi sai NC-17:n punaiset M15 aluruuvit (19 g) kikkakolmosella; kiristin kammet ensin paikoilleen teräksisellä ruuvilla, jonka jälkeen korvasin ne näillä kevennyspalikoilla. Kammen varsinaista kiristämistä en näillä uskaltaisi kokeilla.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti