Verstaan työkaluseinä ja hylly tuli ruuvattua vihdoin kuntoon. Samoin pääosa seinälle tulevista työkaluista löysi paikkansa.
Seinäprojektin jälkeen otin M-kokoisen vaurio-Compulsionin tarkasteluun.
Purin keinuvivun auki kierrevaurion puolelta. Vertailin aikani kierteenkorjastyökalusarjan osia vaurioreikään, lopulta rohkaisin mieleni ja ruuvasin avausporanterän kiinni käsiporakoneeseen. Periaatteessa olin aiemmin päättänyt, että korjaan kierteet vasta sitten, kun käytettävissä on pylväsporakone, mutta nyt annoin mennä käsipelillä. Syteen taikka saveen...
Porasin alkuperäiset kierteet auki korjaussarjan poranterällä. Avasin reiän istuinputken seinämän läpi saadakseni lisää kierrepituutta.
Seuraavaksi korjaussarjan kierretapilla varovasti reikään ylikokokierteet kierre-elementtiä varten. Vaati äärimmäistä varovaisuutta, että sai kierteet lähtemään suoraan eikä kiertänyt tappia liian pitkälle, jolloin se olisi saattanut jumittaa tai rikkoa kierteitä osuessaan puhkaistun istuinputken vain osittain auki porattuun seinämään.
Kierrereikään kierre-elementti erityisellä työkalulla. Käytin varmuuden vuoksi kierrelukitetta elementin ja rungon välissä, jotta kierre-elementti pysyisi varmemmin paikoillaan kohtuullisen kovalla linkun kiinnityspultin kiristysmomentilla.
Kierre korjattu, linkusto kokoon! Ruuveihin lukitetta kiristykset momentteihin. Sitten speksaamaan osia...
Compulsion 3 17,5" -08 runko Float R PP iskarilla ja takavaihtajan korvakkeella ilman istuinkannattimen kiristintä 3,51 Rapala-kg.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti