Postiin saapui musta Truvativ Firex GXP kampisatsi 175 mm kammilla ja 22/32/44 ratastuksella. Keskiölaakerit olivat ajetut, mutta kammet rattaineen neitseelliset. Painoa kertyi pedaliprikkapussin kanssa 1004 g.
Mukana oli myös Commencalin musta takanapa, 135 mm IS2000 32-reikäisenä. Laakerit vielä tarkistamatta, mutta rakenne vinkkaa urakuulalaakereiden suuntaan. Painoa 405 g. Valmistajaksi selvisi jälkikäteen KT Industries, malli Quando KT-SR6R.
En sitten jaksanut hioa ja kiillottaa Cane Creek S2:n ruostevikaisia laakerikehiä puhtaiksi känni-Jekyll-käyttöön, vaan asensin uuden Cane Creek S1:n jotta sain pyörän taas ajoon (mittarilukema 1102,2 km). CC:n S1 ja S2 lienevät yksi ja sama laakeri, en ainakaan osia vertaamalla löytänyt näistä mitään ulkoisia eroja.
Alakuppi meni ihan nätisti kierretanko-holkki-prikka-mutteri-työkalun avulla paikalleen Jekyllin HeadShok-1 1/8" supistusholkkeihin, mutta yläkuppi vähän takelteli. Ei sattunut olemaan juuri sopivan kokoisia holkkeja työkalupakeissa, joten kuppi pääsi kallistelemaan puristettaessa. Pitäisi tehdä jämäkämmät työkalut tarkemmalla toleranssilla paksumman kierretangon ympärille... Aavistuksen verran väkivaltaisia otteita käyttämällä se kuitenkin lopulta antautui ja suostui liukumaan paikoilleen. Muita laakerin osia paikoilleen latoessa pyrin käyttämään riittävästi synteettistä vaseliinia ehkäisemään todettua ruostumistaipumusta. Osat nippuun, stemmi piukkaan ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Stemmi pitää kyllä vielä vaihtaa mustaan, kunhan sellaisen ensin saan kotiutettua.
Ohjainlaakeriasennuksen jälkeen öljysin vielä kummankin Jekyllin ketjut, uudempi olikin jo ilmaissut äänekkäästi öljynkaipuunsa aiemmin päivällä...
Punaisesta pikkupyöräprojektista nykäisin vielä stemmin ja keulan irti sekä harjasin ison kasan hiekkaa tallin lattialta.
Dataa:
Truvativ Firex GXP 175 mm 22/32/44T; 1004 g
KT Industries Quando KT-SR6R (Commencal); 405 g
Cane Creek S1 1 1/8"; 140 g
CC korkki & M6x35; 19 g
CC käpy; 10 g
Laakerit 2 kpl Cane Creek 1-1/8" 36°x45° #HSS20130 steel; á 19 g
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti