18.5.2014

Virtue-päivitys

Edict-projektin ollessa jumissa otin työn alle toisen...

Virtuen kiekko-ongelmaan oli hahmottunut jo aiemmin ratkaisu, joka sisälsi myös hyllyssä pitkään odotelleen RockShox Revelation WorldCup:in valjastamisen käyttöön.

Virtue tellinkiin, RCZ Marathon/Alpine-kiekot irti.
Fox Floatista (1567 g + akseli 72 g) irti jarrusatula, -letku ja mittarin anturi johtoineen. Stemmi löysään, kiristystulppa pois, keula irti. Alakartio irti keulasta.

Revelation WC (1550 g) esille. Alakartion (15 g) lyönti kaulaputkeen. Ohjainlaakerin osien puhdistus ja rasvaus. Emäputken laakeripesien puhdistus ja rasvaus. Ohjainlaakerin osat paikoilleen keulaan ja runkoon, keula paikoilleen. Korotusrenkaiksi lisäsin aiemman vihreän RCZ:n 10 mm ylä- ja alapuolelle 5 mm kuituiset BBB:n kevennysosat (yht. 3 g). Ohjaimet paikoilleen, väliaikaisilla kiristimillä laakeri nippuun ja kannatin kiinni.

Takakiekolta irti SRAM PG990 Cash Green 11-34T pakka, vihreä 160 mm Alligator Starlite levy (90 g) RCZ:n vihreillä ruuveilla (12 g), vihreä Mr.Controlin pikalinkku (22 g) sekä renkaat. Pikalinkku Mustiin, muut osat Novatec-napaiseen Mavic XM719 kehäiseen kiekkoon, jolta ensin oli irrotettu punainen 160 mm Alligator Starlite (90 g) ruuveineen (16 g).

Etukiekolta irti renkaat, ne Novatec 4-in-1-napaiselle ja Mavic XM719 kehäiselle kiekolle (QR-setupilla vannenauhoineen 892 g), josta ensin irti punainen 180 mm Ashima Airotor (112 g) ruuveineen (12 g). Etulevyksi uusi 180 mm vihreä Alligator Starlite (120 g), ruuveiksi uudet RCZ:n vihreät Torx-kantaiset (12 g).

Novatec/XM719-kiekot pyörään kiinni uusilla vihreillä Mr.Controlin pikalukitusakseleilla (etu 20 g, taka 23 g). Etujarruun BBB 180 mm adapteri. Avidin jarrujen kanssa piti adapterisetin pidempi ruuvi siirtää alempaan reikään ja kaivella ylempään reikään 45 mm kuusiokoloruuvi (10 g), nämä Avidin säätöholkkien vaatiman ylimääräisen tilatarpeen takia.

Mittarin anturin, johdon ja jarruletkun kiinnitys nippusiteillä. BBB:n pinnamagneetti (8 g) oikealle korkeudelle, kiristys. Jarrujen keskitys. Etulevyä piti myös hieman rihdata.

Pidemmän keulan takia pyörän geometria muuttui, joten istuimen kulmaa ja etäisyyttä piti säätää, eteenpäin ja kansi taas vaakatasoon.

Aiemmin havaitun perän kolinan lähteeksi paljastuivat löystyneet Equilinkin kiinnitysruuvit, parani kiristämällä.

Takaiskariin lisää painetta, jotta painuma on sallituissa rajoissa. Takuukorjauksesta tulleen iskarin toiminta herätti hieman kysymyksiä, säädöt eivät tuntuneet vaikuttavan oletetulla tavalla. Pitänee perehtyä paremmalla ajalla... Keulan paineiden pähkäily jäi sekin vähän kesken, kaulaputken katkaisu myöhemmin koeajon jälkeen...

Ei kommentteja: