19.5.2014

Jousituksia

Kotimatkalla F-kaupassa Edict Pron iskariin DU-puslat (> 219 g).

Kotona 22/6 mm soviteholkit lainaan vuotaneesta iskarista ja Fox Float RP23 kiinni runkoon.
Kaulaputken katkaisukohdan merkintä, ohjaimet ja korotusrenkaat pois, sahausohjuri paikoilleen, rautasahaan uusi terä ja sahaamaan. Putki lyheni 50 mm (-25 g). Sahauspinnan viimeistely viilalla ja purseenpoistajalla. Tähtimutterin (9 g) lyönti kaulaputkeen työkalulla, korotusrenkaat ja ohjaimet paikoilleen, stemmin päälle musta alumiininen 3 mm korotusrengas, Feltin punainen Tornado-kiristystulppa alumiinisine uppokantaruuveineen (8 + 3 g), laakerin säätö ja kiristys.

Takarenkaaseen taas ilmaa, Rapala valehteli 11,97 kg ajokunnossa pullotelineineen, ilman mittaria.

Koeajolle takapihan metsän kautta. Joskus aiemmin vuotanut takajarru pitää rempata, huutaa kuin syötävä.
Sateen liukastamissa juurakoissa löi pari kertaa poikittain, mutta palasi kauniisti takaisin ajosuuntaa karistamatta kuskia selästään. Hassunhauskan oloinen värkki!

Sitten Virtuen vuoro.

Kaulaputken katkaisukohdan merkintä, ohjaimet ja korotusrenkaat pois, sahausohjuri paikoilleen, rautasahaan uusi timanttiterä ja sahaamaan. Putki lyheni 51 mm (-16 g). Sahauspinnan viimeistely viilalla ja purseenpoistajalla. RockShoxin expanderiin (37 g) Virtuen oma kuituinen kiristystulppa alkuperäisen alumiinisen tilalle (> 34 g). Korotusrenkaat ja ohjaimet paikoilleen, stemmin päälle Vihreä Feltin alumiininen 5 mm korotusrengas (4 g), expander paikoilleen kaulaputken sisään, laakerin säätö ja kiristys.

Rapalan vale 12,41 kg ajokunnossa mittareineen ja pullotelineineen.

Keulan negatiivipaineet pois, positiivipaineiden pudotus, negatiivipaineet sisään, koeajolle.

Jousitusten säätöjä pitää vielä ihmetellä kummastakin pyörästä paremmalla ajalla.

Ei kommentteja: