21.5.2014

Subject-rempat

Pyörittelin eilen korjaamaani hopeisen Subjectin takakiekkoa telineessä, porsi kuulat ulos vapaarattaan raosta. Kiekko taas irti, vapaaratas auki. Joko vaihdettu kartio oli ollut huonosti paikoillaan tai sen muoto oli sittenkin sen verra erilainen, ettei toiminut. Kasasin vapaarattaan uudestaan alkuperäisellä kartiolla ja mahdollisimman tiukalla sovitteella. Kiekko jälleen pyörään kiinni.

Klappaava keskiö auki, kammet irti. Laakeripesien, kartioiden ja laakerikehien puhdistus, rasvaus, keskiön kasaus ja säätö.
Jarrujen keskitys ja säätö. Ohjainlaakerin kiristys, ohjainten keskitys ja kiristys.
Etunavan laakereiden rasvaus ja välysten säätö. Polkimien kiinnitys, istuimen korkeuden säätö, koeajo. Pyörä ajokunnossa.


Sininen Subject käsittelyyn...

Takarengas jarruteltu loppuun. Takakiekko irti, puhdistus, renkaaksi Innovan BMX-kumi (malli IA-2096-1, koko 54-406 20x2.0, 685 g)). Rihtauksen tarkistus. Kiekko pyörään, myös eturenkaan paineen tarkistus.

Klappaava keskiö auki, kammet irti. Laakeripesien, kartioiden ja laakerikehien puhdistus. Toinen laakerikehä vaurioitunut, kaksi kuulaa muhvin sisällä. Kehän sai taivuteltua muotoonsa, kuulat takaisin paikoilleen. Osien rasvaus, keskiön kasaus ja säätö. Ketjujen kireyden säätö, takakiekon kiristys. Takajarrun säätö ja keskitys. Etujarru poistettu joskus aiemmin. Ohjainten keskitys, ohjainlaakerin välyksen säätö, kiristys.

Polkimet puuttuvat, ei päässyt koeajolle.

Vaa'alla kävi pari Shimanon SL-M530 3x9 vipuja (137/136 g) sekä BBB:n hieman pehmustettu rakosatula (259 g).

Ei kommentteja: