Mustin uutta Revelation XX:ää sovittaessa selvisi, että X-locin banjoliitin ei mahdu pyörähtämään viistoputken alta mahdollisessa vahinko-barspinissä. Korottava ohjainlaakerin alakartio auttanee, mutta se oli jo kiinni Punikissa, jossa on sama ilmiö Piken säätönamiskojen kanssa. Ratkaisuna Mustista vapautuneen Nixonin vaihto Punikkiin Piken tilalle, jolloin voidaan käyttää normaalia ohjainlaakeria ja korottava alakartio vapautuu Mustiin.
Eli Punikista etukiekko irti, stemmi löysään, kiristystulppa ruuveineen pois, mittarin ja jarruletkun nippusiteet poikki, jarrusatula irti keulasta ja Pike irti. Alakartio oli hieman tiukassa, mutta irtosi vihdoin ruuvimeisselillä ja vasaralla suostuttelemalla.
Nixonia puhdistaessa irrotin hieman repsottavat alumiiniset mallikilvet liukuputkien ulkosivuista, painonsäästöä 17 g. Punnittu paino keulalle nyt 2037 g (sis. tähtimutterin 9 g) + Hexlock akseli ruuveineen 93 + 5 g. Pike on hieman kevyempi (2004 g), mutta Maxle-akseli (143 g) puolestaan Hexlockia raskaampi, joten tuli pienen pieni painonsäästö.
Ojainlaakeriksi vaihdoin BBB BHP-05:n (ilman tährimutteria, ruuvia ja tulppaa 76 g), jossa on suljetut laakerit. Aiemmin tuossa oli avolaakeriversio. Osien rasvaus, halkaistu alakartio paikoilleen, emäputken kuppien puhdistus, alalaakeri paikolleen, keula runkoon, ylälaakeri ja kompressiorengas paikoilleen. Nixonissa pidempi kaulaputki, joten 20 mm BBB UltraSpacestemmin alle ja 5 mm Felt-spacerin siirto stemmin päälle. Kiristystulppa ja ruuvi paikoilleen, kireyden säätö.
Etukiekko paikoilleen. Nixon PostMount-kiinnikkeellä, joten jarruadapteri pitää vaihtaa.
Mustin Revelationi X-lock-vivusta MatchMaker-kiinnike irti (11 g). Korottavan alakartion naputtelu kaulaputken juureen. Alalaakeri paikoilleen, keula runkoon.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti