9.9.2010

Säätöilta

Roadista pullotelineet, lokari, satulalaukku ja pumppu telineineen irti. Mittari ja polkimet vielä jätin myöhäisen syyslenkin varalta.

Turriin piti vaihtaa vaijeri kuorineen takavaihtajalle, viimeinen kuorenpätkä oli jäänyt aiemmin aavistuksen lyhyeksi vaihtajan vuosimallin vaihduttua. Vaihtajaa ei saanut millään säätöihin, sillä tietyissä vaihtajan asennoissa kuori kiristyi irti stopperista. Uusillakin kuorilla tuntui säätöjen saaminen kohdalleen perin tuskaiselta, toinen laita kun oli kohdallaan, niin vastakkainen laita hankasi naapuriin tai jäi vajaaksi. Lieneekö jotakin taipunut?

Mörrimöykyn korjausoperaatio myös alkuun.
Taipuillut ja lohkeillut vaihdevaijerin kuori pois, uutta täysmittaista tilalle. Vaijeri oli alkanut jo rispaantua vivun sisään, hyvä kun tuli vaihdettua tässä vaiheessa. Vivun suojatulppa oli jumissa kierrevikoineen, mutta suostui tulemaan Bilteman 'erikoistyökalulla' keihästettynä ulos kolostaan. Vielä vioittunut takakiekko irti, renkaat pois vanteelta ja ilta oli taas siinä...

Dataa:
Cannondale korvake; 18 g
Wheels Mfg Dropout-19 + ruuvit; 17 g + 4 g
BBB BCR-31 compact-eturatas 46T/5plt 110mm; 95 g (?) (ilman ketjusuojatappia)

Ei kommentteja: