FCF/717 -kiekko lopulliseen kireyteensä. Pari kierrosta mustaa 15 mm sähköteippiä vannenauhaksi; 913 g. Mennee Piruun etukiekoksi nykyisen Novatec/317:n tilalle. Tai eipä sittenkään, sehän oli 32 pinnaisena kevyempi aavistuksen painavammasta navasta huolimatta. No, eiköhän tälle paikka löydy...
Avasin tuosta myös jarrupuolen laakerin, liotin rasvat pois ja puhalsin puhtaaksi. Jotain pientä vikaa lienee pinnoissa, sillä pätki hieman paineilmalla ylikierroksia kokeillessa. Rasvauksella mennee kuitenkin vielä tovin. Vaseliinit sisään, suojat paikalleen ja 19 g painava 6804-laakeri takaisin napaan. Pitänee silti hankkia varalaakereita... Väliholkki alumiinia, d/D-l 20,2/25-? mm, ? g. Päätyholkit jarru/vapaa / g, lukkorenkaat 30x2 mm O-renkaineen / g.
Seuraavaksi logottomalle Novatecin 36H 20 mm läpiakselinavalle vastaava 'kevytkiekko'; taas kehäksi musta Mavic XC717disc 36H, pinnoiksi mustat DT:n 2/1,8/2 mm Competitionit 254 mm 16 kpl + 256 mm 16 kpl sekä 36 kpl kirkkaita DT:n Std Ms 2/14 mm nippeleitä. Tämä 921 g yhdistelmä odottelemaan loppukiristystä. Ainoa kommellus oli navan kanssa, ladoin ensin puolet pinnoista vahingossa ensin käteen sattuneeseen 32H Novateciin... Oops, kaksi sanaa...
Väsäsin ennen em. kiekon kokoonpanoa viilapenkin ympärille tukikehikon, jonka varassa vanne lepää pinnoja siihen kiinnitettäessä. Säästää kummasti hermoja verrattuna entisiin vähän väliä laukeaviin kameranjalka-imurinputki-puukalikka-sinkulanpenkki-viritelmiin. Taas kannatti säästää jonkun risan muovihyllyn koristekaariputkia kahdeksan vuotta, paikkansa löysivät! ;o) Hieman piti naapistaa putkileikkurilla lisämateriaalia Supremen nousukahvojen päistä, jotta sain muoviputket kiinni toisiinsa sekä niistä syntyneen kehän puolestaan kiinni kulmarautaan, jonka avulla teline kiinnitetään ruuvipuristimella ruuvipenkin jalustaan kiinni.
Tutkiskelin hieman Pirun jarruongelmaa. Ainakin taka-Avidista oli palat toispuoleisesti loppu, joten vaihdoin tilalle uudeet EBC:n vihreät (ehdin itse ajaa noilla 100 m vajaa 3000 km; ODO 1705,8-4705,7). En ehtinyt koeajolle, joten mahdollinen ongelmalähteen poistuminen jäi vielä varmistamatta.
Tutkin myös Scott Ovationin hirtto-ongelmaa. Onhan siellä akselilla olakkeet laakerin sisäkehiä vastaan toisin kuin aiemmin arvelin. Ilmeisesti olakkeet ovat joko tyssääntyneet tai sitten laakerit eivät jostain syystä asetu aivan pohjaan asti syvennyksiinsä. Pitänee laittaa shimmit laakerien ja akselin olakkeen väliin, jotta pyörintäherkkyys palautuu pikalinkku tiukkanakin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti