Pitkä torstain ja perjantain välinen yö sinkulan kimpussa.
DeeMaxin navan jarrupuolelta puuttui tiiviste pihasammakkoa pienempiä ryöniä vastaan. Työpaikalla silmiin sattui läpivientitiivisteitä, joista sain idean... Hieman tiivistettä puukottamalla ja 13 mm hylsyn yli pakottaen sain sen paikolleen akselin ja navan rungon väliin. Tuli aika pro! :^D
Jarrulevyt kiinni kiekkoihin. Eteen uusi Avidin 185 mm G2 CleanSweep, taakse Magura Martan 160 mm normilevy. Takanavan olake on 35 mm, joten Maggin levyt ovat joidenkin Tektron levyjen ohella lähes ainoita valmiiksi yhteensopivia? Ja levyn modaushan ei ole aivan yksinkertaista, ovat sen verta kovaa tavaraa.
Sitten ketju. Tilapäisessä testikäytössä ollutta loppuunajettua DA:ta apuna käyttäen määrittelin ketjunpituudeksi uudelle KMC 410 perussinkulaketjulle tasan sata lenkkiä. Ylimääräiset 12 lenkkiä pois ja ketjun pujottelu paikoilleen. KMC:n ketjulukko jättää hieman - hmmm - epäluotettavahkon olon sitä paikalleen asentaessa, mutta kai se siellä pysyy?
Seuraavaksi tolpan kimppuun. RaceFacen XY koossa 30,0 mm tuntui aluksi aivan mahdottomalta vaihtoehdolta, se ei tahtonut mennä edes huulille samankokoiseen runkoon. No, poraan kiinni Biltsun hoonaustyökalu ja kierroksia koneeseen... Vähä vähältä tolppa alkoi upota paikoilleen, mutta joutui tuota protsailua avittamaan hieman vielä viilallakin, ennenkuin tolppa oli oikeassa syvyydessä. Samoin protsista kuluivat hiomapalat loppuun heti ensimmäisellä käyttökerralla...
Taas nähtiin sekin, miten erinomaisen hienosti kaksi alumiinipintaa niittautuu yhteen ilman voitelua; kuivana suoritettujen kokeilujen jäljiltä löytyi aina rungosta tolpan pintaan tarttuneita alumiinimurusia, jotka jumittivat tolpan kiinni. Voideltuna tolppa puolestaan liukui kauniisti paikoilleen.
Penkiksi paremman puutteessa fi:z'ikin Plateau, joka aivan sattumalta sopii jopa väreihin. :o)
... ja vuorokausikin ehti jo vaihtua perjantain puolelle...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti