Tarkemmin crash&burn-osastoa koluttuani löysin vanhan Ti-XTR-pakan lukkorenkaan, joka oli jo lähtötilanteessa puolta kevyempi verrattuna peruspakkojen teräksisiin. Sellainen 11T-rattaan kera mukaan töihin ja illalla sorvi pyörimään. Ensin 11T-rattaasta hampaat kokonaan pois. Sitten alunperin 12T rattaalle tarkoitetun lukkorenkaan reunasta lastua sen verran, että halkaisijat täsmäsivät. Tuloksena 6,565 g holkki ja 5,163 g lukkorengas. Tuohon ne jo valmiina olevat väliholkit lisäksi, niin 'SS-kitille' tulee painoa 24,168 g (ilman ratasta).
Sitten kotiin säätämään...
Miten voi muka olla tietyn kahden, periaatteessa pääosiltaan yhteensopivan std:n mukaisten jarrujen asentaminen niin vaikeata, että vaikka käsillä on yli puoli tusinaa erilaisia jarrulevyjä ja iso kasa adaptereita sekä aikaa melkein koko yö, niin kun ei sovi, niin ei sitten sovi...
* Kaikki IS-IS-adapterit - Hayesin satula on PostMount, eivät sovi.
* Kaikki PM-PM-adapterit - Psylon jalassa IS-korvake, eivät sovi.
* Maguran 180 mm levy - ei IS-PM-180-adapteria.
* RST:n 190 mm levy - keskireikä alle 35 mm, ei sovi napaan.
* Modattu RST:n 190 mm levy - keskireikä sopii, ei IS-PM-190-adapteria.
* Hayesin 160 mm V6-levy - keskireikä alle 35 mm, ei sovi.
* Maguran 160 mm levy - jarrusatula ottaa leveälaippavälisen DH-navan takia pinnoihin kiinni, pikkulevyt eivät sitten tulekaan kysymykseen tässä tapauksessa.
Mutta katos perhana * läps ohtaan * - napahan on vanhan IS-std:n mukainen, vaatii sen kolmen millin väliholkin levyn ja navan välille. Eli 33 mm keskireikäiset levyt käyvät sittenkin! No jatketaan...
* Avidin IS-PM-185-adapteri - ei 185 mm levyä.
* Hayesin 203 etulevy - ei IS-PM-203-adapteria.
* Jarrun vaihto - ei vaan jaksa.
* Keulan vaihto - eipä huvita senkään vertaa...
Tuossa hieman etupään problematiikkaa, takapäässä taas ihan omanlaisensa ristiriidat, niistä ei sen enempää...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti