19.3.2012

Sinkulan keskiöremppa

Sinkulan ajokerta toisensa jälkeen koveneva naksunta jostain keskiön seudulta vaati toimenpiteitä ennen kotimatkaa. Oireet viittasivat löysään keskiöpatruunaan tms. ongelmaan.

Kammenpultit irti, olivat kireällä. Kammet irti, nämäkin tiukassa. Ratas irti kammesta, rattaanruuvitkin olivat tiukassa. Keskiöpatruunan vasemman pään kiristyshokki; avot, lähti lähes käsivoimin irti, vika paikallistettu. Oikeanpuoleinen kiristysholkki puolestaan oli niin kireässä, että tarvittiin pitkää jatkovartta avaimeen, jotta tuo antautui. Patruuna irti, osien puhdistus.

Kun kerran paketti oli leviänä, niin puhdistin samalla keskiömuhvin kierteet ja oikaisin sen päät. Vetopuoli oli vinompi, sai lastuta jonkin aikaa, ennen kuin otsapinta oli kauttaaltaan kirkas. Vapaa puoli oikeni parilla pyöräytyksellä. Kierteet puhtaaksi ja rasvaan.

Puhdistettu ja rasvattu keskiöpatruuna paikoilleen, kiristys. Purettu, puhdistettu ja rasvan kanssa uudelleen kasattu kampisarja paikoilleen, kiristys.

Ketjujen pesu ja voitelu, samalla myös takaratas ja kiristimen rissat puhtaiksi.

Taas kelpaa ajella, kotimatka kutsuu. Muistin jopa ne M1:n jarrupalatkin...

Ei kommentteja: