Tallissa käydessäni päätin pikaisesti viimeistellä viimeisimmän kokoonpanoprojektin etupään...
Väliaikaisen ohjainkannattimen yläreunan tasolle kaulaputken ympäri naarmu. Stemmi irti. Työntömitalla naarmun etäisyys kaulaputken päästä, lisää kolmisen milliä, lukitus päälle ja uusi merkkiviiva kaulaputken ympäri.
Sopivia holkkeja väliin helpottamaan linjausta. Saha käteen. Piti sahata vapaalla kädellä, kun ei ollut 1.5" sahausohjuria. Kohtuullisen kovaa alumiiniseosta tämäkin kaulaputki, aavistuksen kuluneella sahanterällä kyljen puhkaisu kesti kotvasen. Sen jälkeen oli hieman helpompaa, tosin tarkana sai olla sahan puoltamisen kanssa. Kaulan katkettua sahattujen reunojen viimeistely viilalla.
Stemmi paikoilleen. Ison 1.5" tähtimutterin naputtelu alikokoisella 1 1/8" työkalulla vaati hieman malttia, mutta upposi kuitenkin yllättävän helposti putken sisään. Tulppa päälle, kiristysruuvi suunnilleen pariin Newtoniin, tanko suoraan, stemmin ruuvit momenttiin. Pieni testilenkki pihalla, kaipaa vielä surkeasti lopullista ohjainkannatinta ja ajoasennon hienosäätöä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti