Aikakoneesta puuttuu mittari. Siispä askartelemaan...
DualAero on tankona haasteellinen mittarin kiinnitystä silmällä pitäen. Divasta yli jäänyt Assize-halpismittari oli sopiva lähtökohta. Mittari itsessään oli ihan toimiva ja monipuolisella näytöllä, mutta anturin kaapelin kuori oli niin kovaa muovia, että se oli väsynyt tärinässä ja murtunut poikki useasta kohdasta.
DualAerossa ei ole yhtään sopivaa poikittaista putkiosaa, johon mittarin jalustan olisi saanut sen alkuperäisellä pannalla kiinni. Löysin muoviosien miljoonalaatikosta alunperin jonkin pahvilaatikon kahvan tukena palvelleen muovilistan pätkän, jossa oli sopivasti läpivientireikä sekä kätevästi ohjureina toimivat vahvikerivat. Rautasahalla sopiva pätkä listan päästä, sivuleikkureilla ylimääräiset vahvikkeet pois ja tadaa, lepuuttajatankojen alapuolelle tuleva mittarin kiinnitysruuvin vastapala oli valmis. Ruuvilaatikosta vielä vähän pidempi kiinnitysruuvi ja sille aluslaatta. Mittarin alkuperäinen kiinnityspanta sivuleikkureilla mittarin jalustan reunasta poikki. Nyt mittarin jalusta sopii lepuuttajien väliin niiden päälle ja sen saa kiinnitetyksi alapuolella olevan listanpätkän avulla.
Kaapelilaatikosta löytyi sopivaa jouluvalosarjasta irti revittyä parikaapelia, siitä korvaaja katkenneelle piuhalle. Kontaktit mittarin jalustassa oli toteutettu jousimaisilla liittimillä, jotka sai vedettyä ulos jalustasta. Liittimien ja kaapelin eristeiden väliset vedonpoistot sai väännettyä auki, mutta varsinainen puristusliitos johtimiin oli niin tiukka, etten sitä saanut avatuksi. Johtimet poikki sivuleikkureilla ja kolvi käteen. Juotin uudet johtimet kiinni liittimiin ja puristin vedonpoistot taas tiukaan.
Seuraavalla kerralla vuorossa anturin kiinnitys...
Mittariprojektin lisäksi irrotin ja punnitsin tolpan, penkin ja klämpin:
Humpert 26,8/350mm slver: 238 g
Selle Italia Flite Ti leather yellow/blue: 248 g
Humpert seat tube collar 32 mm silver: 33 g
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti