20.7.2014

CX-päivitys, F1X tulille, Blondi osiin

Levaricyclon tangon oikaisu, rikkinäisten alkuperäistankonauhojen (58 g) vaihto mustiin korkkinauhoihin (45 g).
Istuimen vaihto RXC Comfortiin (373 g).

Sitten esille 55 cm:n 12-Felt F1X-runkosetti.

Runko BB30 laakerein lukkosokkineen 1206 g. Korvake ruuveineen 15 g, alumiiniset mustat M5x15 pullotelineruuvit 4 kpl 5 g.
Vaijerivetoisen vaihteiston soviteosat (etuvaijeristoppari ruuveineen, keskiönalusohjuri putkineen, läpivienteineen ja kiinnikkeineen, ketjuhaaran vaijeristoppari ruuveineen) 26 g. Etupään vaijeristopparin sovitenastaa piti ohentaa, jotta istui runkoon. Samoin keskiönalusohjurin läpivientisovite etuvaihtajan suuntaan vaati veistelyä sopiakseen läpivientiin.

Alkuperäinen istuinkannattimenkiristin vaijeristopparilla 42 g, menee vielä vaihtoon. Stopparia ei mini-V:llä tarvita, vaihtuu kevyempään.

Istuinkannatin kuitupäällysteinen Felt 1.2 27,2/350 mm 198 g, istuin Felt SL 260 g.

Keulaksi 3T Luteus Team 464 g (300 mm kaulaputki).

Ohjainlaakerin alaosa (1.5" alakartio 14 g, 6808RS alalaakeri 32 g) ja yläpään laakeri (24 g) kiiloineen (3 g) FSA:n taper-CX laakerista, 5 mm kansi (10 g) ja 17 mm kartiokorotusholkki (21 g) tavallisesta FSA:n 1 1/8" integroidusta ohjainlaakerista, sillä levyjarrulla ei tarvita vaijeristopparia. BBB:n 15 mm kevennetty korotusrengas (5 g) alkuperäisten Feltin korotusrenkaiden tilalle (2 x carbon 10 mm á 5 g, 1 x Felt Al 5 mm 3 g). Lisäksi CX-laakerin expander (29 g) sekä kuituinen kiristystulppa (5 g) mustine alumiinisine M6x15 ruuveineen (2 g) odottelemaan kaulaputken lyhennystä.

Ohjainkannatin musta 100 mm BBB UltraForce (133 g).
Blondista Feltin 42 cm ergo-ohjaintanko Shimano 105 ST-5700 kahvoineen, vaijerikuorineen, vaihdevaijereineen, tankoteippeineen sekä BBB BCP-04C mittareineen 1181 g.

Etujarru Avid BB7r 184 g + ruuvisarja 23 g. Tangon mukana tulleen alkuperäisen etujarruvaijerikuoren jatkaminen BBB:n BLP-95 inline-säätöruuvin (4 g) avulla, myös jatkopätkä valkoisella kuorella.
Takajarru Tektro RX1 mini-V (XLC) ruuveineen ja vaijeriohjureineen 182 g. Vaijerinkuoreen ennen jarrulänkeä Avidin inline-säätöholkki sekä Feltin hankaussuoja. Valkoisen vaijerinkuoren pituuden optimointi. Tektron alkuperäisen 90-asteisen vaijeriohjuriputken (4 g) tilalle jyrkempi 110-asteen versio (6 g). Vaijeriksi Blondissa ollut Shimano 105:n alkuperäisvaijeri, pituus riitti juuri ja juuri.

Blondista Shimano 105 vaihteisto-osat, irrotus, puhdistus ja kiinnitys:
- kampisarja FC-5700 compact 172,5 mm 34/50T oikea 528 g, vasen 199 g, kiristystulppa 3 g
- etuvaihtaja FD-5700 31,8 mm 103 g
- takavaihtaja RD-5700 225 g
- likainen ketju poikki ja liotukseen

Tangon mukana tulleet vaijerinkuoret sopivan mittaisia, takavaihtajalle takahaaraan 300 mm pituinen musta kuorenpätkä (10 g) Blondista. Alkuperäinen takavaihtajan vaijeri riitti juuri ja juuri.

Etukiekoksi Mavic CrossRide 29er mustana, renkaana Vittorian CX-kumi.
Takakiekoksi Mavic Ksyrium Equipe mustana, renkaana Michelin Pilot Sport.

Jäi vielä kesken...

Ei kommentteja: