27.4.2013

Cyclo kesään, Jumppi satkulle

Tallivuoron aluksi punnasin nipun sisureita ja pari ratasta ja riserin:
BBB Bike Tube Road Superlite BTI-72 700x18/23C 18/3-622/630 28x1 1/16 F/V 60 mm; 84 g
BBB Bike Tube Trekking BTI-81 700x28/32C 28/32-622/630 28x1 1/5-1/8 F/V 48 mm; 128 g
BBB Bike Tube Trekking BTI-82 700x35/43C 35/44-622/630 28x1 3/8 F/V 48 mm; 147 g
FSA Omega 110mm BCD 46T; 81 g
FSA Omega 110mm BCD 36T; 41 g
FSA Omega ratasruuvit St 5 mm 5 kpl; 10 g
FSA Omega ratasmutterit St 7 mm 5 kpl; 13 g
FCF OS riser 1,5"/750 mm musta 09L; 357 g

Seuraavaksi cyclon kimppuun.
Jo aiemmin irrotetuilta kiekoilta Schwalbe Marathon Winter renkaat irti (etu 900 g, puuttuu nasta / taka 897 g, puuttuu kaksi nastaa). Tilalle Schwalbe Delta Cruiserit (etu 648 g / taka 579 g). Samalla vaihtui etupään sisuri, lyhyehköventtiilisen Nokian Unituben (130 g) tilalle BBB BTI-81 (128 g). Sisurit talkkikylvyn kautta paikoilleen, paineet sisään. Rungon ja voimansiirron putsailua, kiekot paikoilleen. Jarrupalat takaa lopussa, edestäkin hyvin vähissä. Tilalle Promaxinkin leimoilla myytäviä HC-945C jarrupaloja irrotettavalla jarrukumilla (4 kpl 107 g). Pyörä valmiina kesään, jollei innostuta päivittämään renkaita myöhemmin Michelinin 28 millisiin...

Jumppi esiin kasasta pikku viritystä varten.
Pyörässä olleet Feltin istuin ja Kalloyn tolppa irti, tilalle 400 mm BBB SkyScraper ja valkoinen BBB SupremeBase istuin (240 g). Tolpan kun nosti maksimimerkkiin asti, niin istuimen korkeus oli miltei riittävä tulevaa pakkosataskokeilua varten. Polkimiksi punaisten nylon-flättien tilalle Shimano PD-M520:t, lisäksi kiinni BBB FlexCage BBC-36 valko-vihreä pulloteline ruuveineen (42 + 5 g). Ketjuihin öljyä, pyörä valmis koitokseen...

Ei kommentteja: