Kevytsinkulan hampaan yli paukkuvan ketjun kimppuun... Uusi Tayan TB-980 ketju ei pysynyt takarattaan hampaiden takana, joten etsiskelin seinältä käytettyjä aavistuksen jo kuluneita ketjuja, jolla homman voisi toimia.
Mittailin venymiä, Geminin jäämistöketjuista löytyi parit SRAMin PC-R89:t, toiset noin 0,75% venymällä, toiset jo noin prosentin ylipitkinä. Ensimmäisenä 0,75% ketju kiinni pyörään ja pikku testilenkki kotikadulla. Eipä toiminut vielä tämäkään, hyppii hampaan yli putkelta runtatessa. Takaisin talliin ja prosentin venynyt ketju pyörään kiinni, uusi yritys. Nyt alkoi ketju pysyä paikoillaan, ei pompannut kertaakaan, vaikka miten yritti runtata.
Takaisin talliin, takaiskarista paineet pois ja perän lukitus ala-asentoon remmin avulla, jotta ketjun pituuden sai kohdalleen kerralla. Alkuperäisestä 106 lenkin mitasta kahdeksan lenkkiä pois, 98 lenkkiä 228 g PowerLinkeineen (2 g). Ketju paikoilleen ja öljyyn. Samalla tuli puhdistettua rattaat ja takavaihtajan rissat.
Melkoinen pettymys tuo Chris Kingin arvokas teräksinen takaratas, jonka piti olla 'lähes ikuinen'. Noin tonni ajettu ja rattaalle sopii vasta prosentin venynyt ketju... :^/
Takajarru vähän laahasi, männät näyttivät olevan vähän epätasapainossa. Jarrusatula irti, palat pois, männille pientä jumppaa. Alkuperäiset palat olivat melko lopussa, vaihdoin samantien BBB:n uudet sintteripalat tilalle. Jarrun keskitys, pyörä kasassa. Vielä takaiskariin painetta 150 psi ja pyörä takaisin ajokuntoisten riviin.
Seuraavaksi Jumppi korjaustelineeseen ja kampisetin vaihtoon. Kammenpultit irti, kammet irti ulosvetäjällä. Aloin etsiskellä korvaavia kampia, mutta aika loppui kesken, jatketaan paremmalla ajalla...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti