28.12.2012

Kiekkosulkeiset

Mustin takakiekon aiemmin katkennut pinna vaati toimenpiteitä...

Kiekolta pakka ja jarrulevy irti. Vanneteippiin viillot irtonaisen nippelin kohdalle, nippeli pois paikaltaan. Kierteen alusta katkennut pinnan pätkä ei suostunut kiertymään pois, joten vihreä alumiininippeli piti korvata toisella. Katkennut pinna irti, kiekon mukana toimitettu varapinna tilalle. Pinnan valkoinen pulverimaalaus jatkui turhan pitkälle kierteen alkuun, joten tod.näk. alkuperäisellä pinnalla nippeli on hirttänyt kiinni maalijäämiin ja tuo on voinut aiheuttaa rihtauksen yhteydessä ylimääräistä pinnan kiertymistä, joka on voinut olla katkeamisen mahdollinen alkusyy. DT:n messinkinippeli korvaamaan alkuperäistä, kiekko rihtauspukkiin. kehä oli pitänyt kutinsa kohtuullisen hyvin, joten kiekko oli taas suora hyvin pienellä rihtailulla.

Pakka ja levy paikoilleen, renkaat vanteelle ja paineet sisään. Kiekko paikoilleen, pyörä taas kasassa. Vielä eturenkaaseen paineet, sisärengas ilmeisesti tihkuu.

Seuraavaksi työn alle Ykkösen uudet kiekot. Taakse Hügi ja eteen Marzochhin läpiakselinapa, kehiksi Feltin DB-28:t, pinnoiksi mustat HsinTa:t messinkinippelein, taakse 259/262 mm (SpoCalc: L 262,0 R 260,3), eteen kaikki 259 mm (L 260,2 R 261,6).

Kerrankin pinnojen pujottelu kertalaakista oikein kumpaankin kiekkoon. Yksi nippeli antoi periksi kiristettäessä, piti vaihtaa toiseen. Käytettyjä kehiä ei enää tahtonut saada absoluuttisen suoriksi, luovutin alle millin heittoon päästyäni.

Ei kommentteja: