17.12.2011

Kampivaihto

Nyt kun oli taas toimivat työkalut käsillä, niin Geministä kammet irti hetkessä. Ketjuohjuri seurasi perässä.

Keskiömuhvi oli vielä oikomatta, joten hain kauppareissun yhteydessä työkalut lainaan. Kierteet olivat loistavassa kunnossa, kierrepakat olisi voinut kiertää vaikka paljain sormin paikoilleen. Muhvin päädyissä oli aavistuksen verran oiottavaa.

Seuraavaksi keskiökiinnitteinen Shimano LX etuvaihtaja FD-M570 hollille. Ketjuohjurille optimoitu takavaihtajan vaijerikuoren linjaus piti uusia satulaputken toiselta puolelta kulkevaksi, jotta sekä vaihtaja että vaijerilinjaus sopivat samoihin maisemiin.

Kammet ja keskiö irti maastosinkulasta. Osien puhdistus, ratas ja bashring irti, 22 ja 32 hampaiset rattaat tilalle. Keskiön asennus ei mennyt kerralla, sillä Howitzer pitää holkittaa tarkasti, jotta se ei jää tiukkaan tai klappaa sivuttain. Oikeastaan tuohon olisi tarvittu säätöalusrenkaita, jotta kireys olisi saatu ideaaliksi.

Ei kommentteja: