Kiekkotilannetta tutkittuani totesin saavani Geminiin täydellisen parin Mavic D521 kiekkoja, kun puran neljä ristiin XT:n takanavalle kasatun kiekon osiksi ja kasaan kehän läpiakselinavalle. Pinnanpituuslaskuri paljasti, että hyllystä löytyi jopa sopivan mittaisia DT Competition pinnojakin, joten ei muuta kuin kiekko osiksi ja uutta tulelle. Kasailu meni tällä kertaa isommitta kommelluksitta ja kohta kiekko oli rihtauspukissa kireänä, keskeisenä ja suorana.
Valmiille kiekolle Michelinin HPV-vannenauha ja renkaaksi välillä takana vieraillut Tiogan Factory DH F vähän venyvämmällä sisärenkaalla. Takakiekolle vastaava kumi takarengasversiona.
Ohjaintangoksi kannattimen pari, Bontrager Earl.
Alkuperäiset vipu & vaihtaja pois, tilalle SRAM X.7:t. SRAM X.7 takavaihtajaan (14OCT06, ilman rissoja 241 g) kuluneiden rissojen tilalle uudet BBB RollerBoysit (29 g).
Tällä kertaa asennetaan myös etuvipu, sillä runkoon tulee kiinni Deoren keskiökiinnitteinen etuvaihtaja; on tarkoitus ajaa jatkossa 2x9 vaihteistolla.
Kampisarjan vaihto jymähti irrotusvaiheeseen, sillä ulosvetäjän ISIS-soviteholkkia ei löytynyt sitten niin mistään. Sopivan kokoiset aluslaatat akselin päässä eivät kestäneet puristusta taipumatta.
Punnituksia:
SRAM X.9 takavaihdevipu (11DEC2005); 131 g
SRAM X.9 takavaihtaja Medium (12SEP07); 225g
BBB PowerLine BCH-101 ketju 113 l. + PowerLock Black lukko; 280 g + 2 g
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti