Turri ja Pivot olivat vaihtaneet keskenään ulkorenkaita. Samalla Turrin tihkuen vuotava takasisärengas vaihtui Kendaan (131 g). Pivot järeämmillä Rampageilla 11,7 Rkg.
Octagon telineelle ja voimansiirron kimppuun...
Polkimiksi väriskaalaan sopivat Wellgon punaiset nylon BMX-flätit (403 g).
Takahaarukan virtuaalinen pituus riippuu Octagonissa hyvin paljon perän painumasta. Perä on 'pisimmillään' joustovara pohjaan painuneena, joten ketju pitää mitoittaa tässä tilassa, jotta se varmasti riittää. Siispä puukalikkaan reiät kokoonpainuneen iskarin silmävälin mukaisesti (165 mm - 38 mm) ja kalikka runkoon kiinni. Ketju isolta isolle + lenkkipari > ketju piti lyhentää 112 lenkkiin. Pätkä pois ja ketjun pujottelu paikoilleen, pikalukko kiinni. Etu- ja takavaihtajan alarajaruuvit kohdalleen.
Seuraavaksi vaihdevaijerit vipujen läpi ja suunnittelemaan vaijerinkuoria. Shimanon perusvaihtajien setistä jääneistä kuorenpätkistä osa sopi suoraan, paria piti hieman lyhentää (2x300 mm + 370 mm + 410 mm pääteholkkeineen; 58 g). Vaijerien pujotus, takavaijeri kiinni vaihtajaan. Etuvaijeri jäi kaipaamaan keskiön alle kiinnitettävää ohjuria.
Vanhan Super-V:n 165 mm Fox Vanilla iskariin olin joskus (onneksi) tullut sorvanneeksi 32/31,6 mm holkit juuri Octagonia varten, joten iskaripähkäily ratkesi nopeasti, muita vaihtoehtoja ei saanut sovitettua suoraan tai edes puslia vaihtamalla. Iskari runkoon kiinni.
Vielä takavaihtajaan alustavat säädöt ja jälleen loppui aika kesken...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti