M1:een tarvittiin kuulemma ergonomisempi tanko suoran Ritcheyn tilalle. Ensimmäisenä tuli mieleen C3M:ssä oleva normikoko Cannondale Fire riser, jotain muuta tilalle? BBB FiberLite OS, samalla tippuu pyörän painokin hieman.
Eli C3M:stä gripit, vivut, jarrukahvat ja mittari irti. Jäljelle jäi tanko ja stemmi, nämä pois, sillä myös stemmi oli vaihdettava ylikokoiseen. Hyllystä löytyi tilalle kierrekorjattu Feltin 110 mm ylikokokannatin. Tämä paikoilleen, Fiberlite ergonomiseen asentoon, jarrukahvat, vivut ja gripit sekä päätytulpat ja mittari paikoilleen.
M1:stä gripit irti, samoin keulan vipu, vaihdevivut, jarrukahvat ja lampunpidike. Tanko irti, Fire tilalle. Kilkkeet tankoon päinvastaisessa järjestyksessä ja kuski paikalle määrittelemään tangon ja vipujen oikeat asennot. Ruuvit kiinni, gripit takaisin paikoilleen ja pyörä odottelemaan koeajoa ja mahdollisia korjaavia toimenpiteitä.
Seuraavaksi käsille SRAMin 07-kauden X.7 etuvipu, joka ei jostain syystä toimi. Kuori auki ja osiksi, aavikkohiekat pois. Mitään ei näyttäisi olevan rikki, missäköhän vika lienee? Lopulta alkoi vaikuttaa siltä, että tuolta saattaisi kenties puuttua joku osa. Jatketaan paremmalla ajalla, kun en nyt löytänyt mistään vivun räjähdyskuvaa asian tarkistamiseksi.
Sitten keskeneräisen rungonvaihtoprojektin kimppuun.
Nyt on jo tiedossa etuvaihtajan tyyppi, joten keskiön uskalsi kiristää paikoilleen momenttiin. Middleburnin kampisetti Salsan 28/38T rattailla ja FSA:n ChainPimpillä kiinni.
Seuraavana etu- ja takavaihtajat, molemmat vaihtuivat uusiin. Vanha etuvaihtaja ei sopinut, vetosuunta ja istuinputken halkaisija vaihtuivat. Tilalle X.9:t, samoin uudet 09-mallin X.9 vivut. Etuvaihtajan häkin mahtuvuus takahaarukan nivelen päälle hieman arveluttaa. Huonolla tuurilla voi joutua hiomaan häkkiä tai shimmaamaan keskiötä, selviää myöhemmin takakiekon ja ketjun ollessa paikoillaan.
Jarruiksi vanhat Juicy 7:t, letkut riitävät, jopa adapterit sopivat suoraan sellaisinaan. Vaihdevivut ja jarrukahvat tankoon, BBB:n valkoiset lukkogripit kireälle ja tulpat tangon päihin. Letkut punaisilla nippusiteillä ja runkosetin omilla erikoiskiinnikkeillä paikoilleen, satulat hollille takahaarukkaan ja keulaan odottamaan kiekkoja ja keskittämistä. BBB:n valkoinen FlexCage pulloteline vaijeri/letkukiinnikkeiden päälle punaisilla (!) alumiiniruuveilla.
Vaihdevaijerin kuoret valkoisena. Varsinainen vaihdevaijerikuori loppui ikävästi kesken, sillä RZ:ssa käytetään täyspitkiä kuoria. Otin riskin ja vedin taakse valkoisella jarruvaijerikuorella; saapa nähdä kaivelenko tuon takia verta nokastani, aika näyttää... Kuoret kiinni runkoon, vaijerit paikoilleen odottelemaan säätöä.
Vielä kiekot käsittelyyn: levyt ja pakka kiinni. Avidin G2CS:t, edessä jatkaa 185 mm, taakse palaa 160 mm, kun sopii taas napaan kiinni. Levyille ja XT:n 11-34T pakalle pikapuhdistukset ennen paikoilleen laittoa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti