Ykkösen lähtöpaino 15,69 kg järeässä talvivarustuksessa.
Etukiekko, -jarru ja mittari irti keulasta, Pike irti, kannatin ja laakeri operaation ajaksi paikoilleen irtonaisen istuinkannattimen avulla. Vasen lukkogrippi irti, etujarru irti ja vaa'alle.
Laakerikartio irti keulasta ison meisselin ja vasaran avulla, keulan puhdistus. Keula tulee siirtymään C3L-sinkulaprojektiin. Tämän takia naputtelin alakartiotyökalulla noin seitsemän milliä korottavan uuden alakartion paikoilleen suojaamaan keulan säätönamikoita mahdolliselta barspinniltä, osuisivat muuten 08-Compulsionin viistoputkeen.
Minute esiin!
Vanhassa keulassa oli kaulaputkea 195 mm, parissa muussa pyörässä olevissa keuloissa on hieman pidemmät kaulaputket. Päätin katkaista uuden keulan kaulaputken 205 mm:iin mahdollisten myöhempien keulanvaihtojen yhteensopivuuden varmistamiseksi.
Ohjuri viilapenkkiin, keula ohjuriin ja rautasaha heilumaan. Kohtuullisen tukevan tuntuinen alumiininen kaulaputki, sai sahata puoliksi tosissaan.
Sisäkantti siistiksi purseenpoistajalla, ulkoreunaan viiste viilalla.
Ohjainlaakeriksi Cane Creekin leimoilla oleva VP-A61ACK. Tässä on jonkin verran alkuperäistä Cane Creek mallia parempi suojaus alakartiossa. Alakartio kaulaputkeen työkalulla muutamalla vasaran iskulla.
Laakeriston osat hyvään rasvaan ennen asennusta. Emäputken laakeripesät puhtaiksi. Alapuolen laakeri keulaan, keulan pujotus runkoon, yläpuolen laakeri paikoilleen, kiila sekä noin 15 mm korottava yläkuppi perään. Stemmin alle 5+10 mm UltraSpaceja, päälle alkuperäinen tulppa ja ruuvi. Läps ohtaan, tähtimutteri unohtui...
Pyörä lattialle, stemmi irti ja tähtimutteri paikoilleen työkalulla muutamalla vasaran napautuksella. Ohjaimet uudelleen paikoilleen ja päivä pulkassa, jatkuu ensi kerralla...
Dataa:
Cane Creek VP-A61ACK integroitu 1 1/8" aheadset 15 mm yläkupilla, ilman tähtimutteria, tulppaa ja ruuvia; 84 g
Cane Creek (?) aheadset-tähtimutteri 1 1/8"; 9 g
'Felt Racing' 1 1/8" aheadset-tulppa; 9 g
Kuusiokoloruuvi M6x30; 8 g
BBB UltraSpace 5 + 10 mm; 1,6 + 3,2 g
Shimano BL/BR-M775 / SM-BH59 850 mm etu/vasen; 281 g
Shimano SM-MA-F180 P/S adapteri; 17 g
Shimano kuusiokoloruuvi M6x18 aluslaatalla 4 kpl; 27 g
RockShox Pike 454 U-Turn Air Motion Control sno: 24T70005527, 195 mm kaulaputki + tähtimutteri (9-10 g); 2156 g Maxlella (143 g)
Felt integr. 1 1/8" aheadset + 7 mm korottava alakartio, musta; 21 g
Manitou Minute 140 mm 20 mm PM Black '10, 262/205 mm kaulaputki; 1921/1897 g akselilla (66 + 5 g)
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti