Eli Kasikantti meni siis lihoiksi. Olipa ilo purkaa sinkulaa, nopiaa hommaa!
Stemmi löysään, tulppa pois, koko tankohässäkkä irti. Keulan (hallittu) pudotus lattialle. Ohjainlaakerin alakartio irti. Takajarrusatula ja letkunkiinnikkeet irti. Satula ei sopinut iskarin ja rungon välistä läpi, joten iskarin etupää piti irrottaa. Nyt mahtui, joten etujarruletkun toimiessa napanuorana siirtyi suurin osa pyörän tekniikasta yhtenä könttinä toisen kokoonpanotelineen viereen.
Uuden integroidun ohjainlaakerin osat hyvään rasvaan. Jaettu alakartio oli helppo pujottaa kaulaputken juureen. Alalaakeri perään ja keula paikoilleen runkoon. Ylälaakeri kuppiinsa, yläkartio paikoilleen, yläkuppi ja carbon-korotusrenkaat väliin sekä tanko-stemmiyhdistelmä kaikkine kilkkeineen paikoilleen. Laakerin kiristys, stemmi suoraan ja tiukkaan. Pyörän etupää kasassa!
Takajarrusatula kiinni takahaarukkaan, letku runkokiinneisiin nippusiteillä. Takakiekko paikoilleen. Potkupyörä on valmis!
Voimansiirron siirto jäi toiseen kertaan, vaikka ketjunkiristin olikin jo irti. Kammet pitää vielä irrottaa Kasikantista ja tarkistaa keskiön sopivuus uuteen tulokkaaseen.
- - -
No palataan vielä ajassa hieman taaksepäin, sillä uuden projektirungon kanssa oli painiskeltu jonkin verran jo ennakkoon.
Vauriorungon yhden nivelen ruuvikierteet oli putsattu toiselta puolelta, vaihdettu pari laakeria välilinkkuun ja kasattu linkusto toispuoleisen kierrevaurion takia hieman soveltaen läpiruuvilla ja vastamutterilla. Iskari paikoilleen ja ruuvit kiinni.
Tolppa oli tulokkaassa eri kokoa Kasikanttiin verrattuna, mutta onneksi samaa kokoa muutaman muun tallissa olevan pyörän kanssa, joten valmis tolppa-satula yhdistelmä sekä runkoon sopiva kiristyspanta löytyivät käden ulottuvilta. Tolpaksi Koren kuituversio I-Beamista, satula SDG:n BelAir SL. Panta ison C:een vakioklämppi. Näillä eväin setin sai telineeseen kiinni ja päivitysprojekti saattoi virallisesti alkaa.
Pitänee tässä vaiheessa vaihtaa projektin nimi Loskasinkulaprojektiksi, kun Kasikantti nyt hylätään.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti