11.5.2008

Renkaanpaikkuuta & muuta säätöä

Piru alkoi harrastaa tallissa ajovuoro odotellessaan syväkyykkyä. Takarenkaat irrotettuani löytyi Nobby Nicin kylkirepeämän paikkauksen yhteydessä paikalleen jättämäni pikapaikan suojakalvon reunojen aiheuttamia hankaumia sisärenkaan pinnassa. Pahin kohta oli jo niin ohut, että siitä tihkui ilmaa läpi. Poistin paineen alla muotoaan runsaasti muuttaneen paikan päältä tuon repeilleen suojakalvon, liimasin kylkirepeämän tueksi vielä toisen ristikkäisen paikan sekä paikkasin vahingoittuneen sisärenkaan.
Lisäksi kierrätin C9-ketjut toisiin (II>I), saostelin ketjuliemiä ja laitoin likaiset ketjut pikapuhdistettuun biorasvanpoistoon likoamaan.

Öljysin känni-Jekyllin ketjut, puhdistin vaihtajan rissat irtoliasta

Purin Supremesta ylimääräisenä painolastina olleet tarakan, nousukahvat ja Darwinin lilat (!)lisäjarrukahvat. Mitäköhän tuosta kehittelisi...?!? Rungon efektiivinen vaakapituus oli näemmä vaan 55 cm paikkeilla, kohtuullisen lyhyt, voisi kelvata jopa katuraaseriksi!
Stemmi 12 cm Tioga Avenger mitä lie 20-25° nousulla. Myös suora alutanko on Tiogan leimoilla.
Irrotin Selle Royalin pakkasessa kuohuneen geelisatulan sekä Kalloyn 29,4/405 mm perustolpan, verkkopainoja molemmat. Eivät olleet pitkästä pihaseisokista huolimatta edes mitenkään järisyttävän tiukassa, lähtivät kiltisti käsivoimin irti!

Irrotin Octagonista hiljalleen vuotavan eturenkaan. Nokian WXC meni hyllylle tulevaa talvea odottelemaan. Hutchinsonin sisärenkaasta ei tahtonut löytyä vuotokohtaa edes vesiämpärissä, pitää jatkaa etsiskelyä joku toinen kerta kovemmilla paineilla ja paremmalla ajalla...

Ei kommentteja: