Varastossa olevien purettujen vannekehien, pinnojen ja ehjien napojen kanssa ruletti pyörimään. SpoCalc:lla ensin selville vaaditut 2X, 3X ja 4X pinnanpituuden eri vanne/napayhdistelmille. Sen jälkeen tutkimaan pinnavarastoa, josko olemassa olevilla päästäisiin kuinka pitkälle.
Quandon KT-SR6R oli kevein (405 g) irtotakanapa, siispä sen ympärille voisi yrittää koota jotakin vähän kevyempää settiä. Mavic X317 disc (408 g) oli puolestaan kevein kehä, siitä seuralainen? Laskuri ehdotteli pinnanpituuksia 2X: 252/250,6mm, 3X: 261,8/260,5mm ja 4X: 274/272,7mm. Koska ovat 32-reikäisiä, niin tuon 4X:n voi jättää suosiolla pois.
Varastosta löytyi DT:n 1,8 mm Competitioneja mustana 262/263(?) pituisina (88 g + 89 g). Päätin ottaa riskin ja kokeilla, josko näissä riittäisi kierrettä... Nippeleiksi messinkiset Std-DT:t (32 g).
Tuo läjä olisi 1022 g.
Sitten napa viilapenkin välissä olevaan akseliklämppiin levyjarrun puolelta ja arpomaan taas pinnojen paikkoja. Kolme ristiin eli taas navan logot kohti omaa napaa, eka pinna yläpuolisen laipan läpi ylhäältä alas oman navan kohdalta laskien neljännestä reiästä oikealle. Sille kaverit joka toiseen reikään, tyhjiin reikiin pinnat alhaalta ylöspäin. Ja alempaan levyn puolen laippaan sama operaatio, mutta sen puolen reikävälin verran vastapäivään kuviota kääntäen.
Seuraavaksi kehä hollille venttiilinreikä oman navan kohdalle. Sen toisen navan logon pitäisi siis näkyä venttiilireiän läpi. Nyt ensimmäisenä pujotetun pinnan kierteytetty pää ensimmäiseen pinnanreikään venttiilistä lukien vastapäivään, nippeli päähän. Kiertelin nippelien reunat kasauksen yhteydessä heti pinnan kierreosan päättymiskohtaan asti.
.
.
.
Kiekko jäi vielä hieman löysäksi, joten pinnojen mahdollinen ylimitta jäi vielä varmistamatta.
'Illan' päätteeksi Pirun ykkös C-9:t liotuksesta pesun ja kuivauksen kautta öljyyn ja valumaan, lopulta pyyhittyinä seinälle odottelemaan seuraavaa vaihtoa. PC950:set liotukseen.
Känni-Jekyllin ketjut vaativat öljyä. Lonksuvaa takaiskarin takakiinnikettä tutkittuani tulin tarkistaneeksi puslavaraston, josta löytyi sattumalta uudet ylikokoon sorvaamani puslat. Vaihdoin ne samalla kertaa, jotta liukuholkki ei pääse kulumaan väljässä liitosessa.
Inventoin myös sekalaista seinillä ja ties missä roikkuvaa sisärengasjoukkoa. Pumppasin ehjältä tuntuvat pulleiksi, jotta voin seurata niissä piileviä mahdollisia salavuotoja.
Muuta dataa talteen:
Campagnolo C-9 106 l + SRAM PowerLink II (J05 II); 272 g
SRAM PC950 112 l + SRAM PowerLink II; 297 g
Mavic D321 disc 32H 'Dr.Spoke.se'; 672 g
Mavic D321 disc 32H 'blanco'; 690 g
Mavic D321 disc 32H; 678 g
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti