22.11.2014

Sinkula talvikuntoon

Mustin korvakkeen oikaisu Park Toolin työkalulla, olipahan kierossa joka suuntaan... Vaihteiden säädöt, ketjuöljyt. Vielä tankoon Dosunin 400 lumenin työmatkavalo, niin pyörä on valmis ajoon.

Seuraavaksi maastosinkulan kimppuun...

Sinkulan alla oleva litkutettu kiekkosetti tuntuu pitävän ilmaa niin hyvin, etten raskinut repiä kumeja vanteilta. Siispä Mavic X317 -kehäiset kiekot seinältä korvaajiksi.

Etukiekko ok, takakiekolta pinna poikki. Hyllystä DT:n 258 mm Comp ja 12 mm messinkinippeli, katkenneen pinnan kohdalle viilto vanneteippiin, nippeli pois sisään katkenneine pinnanpätkineen. Uusi tilalle, pinna kireälle. Kiekon pyörittelyä ristauspukissa hetkisen, oli taas vaihteeksi todella helppo oikaisu! Viilletyn pinnareiän teippaus.

Etukiekolle uusi Ashiman valkoinen 180 mm levy, jarrusatula kiinni BBB:n PowerMount-adapterilla.

Takakiekolle holkittelin FireEyen tuunatulla kitillä (34 g) Surlyn 19T sinkularattaan (69 g), jarrulevyksi pyörän alla olleesta setistä etukiekolta 160 mm punainen Alligator StarLite.

Renkaiksi ajetut Nokian WXC300:t (707 g + 709 g), sisureiksi BBB UltraLitet (125 g + 121 g) talkkikylvyn kautta. Renkaat vanteille, paineet sisään, kiekot pyörään, ketjut öljyyn.

Etupäähän levykoon muutoksen takia BBB:n adapteri ruuveineen 180 mm levylle. Jarrun keskityksen kanssa oli ongelmia, jotka eivät ratkenneet edes levyn ja navan väliin asetetuilla aluslaatoilla. Palat olivat kuluneet toispuoleisesti, joten vaihdoin uudet EBC:n CFA394 palat.

Ei kommentteja: