Cyclon vuoro vihdoinkin päästä pieneen remonttiin...
Kiekot irti rungosta, renkaat vanteilta. Tyhjentyneen takarenkaan vaivaksi paljastui vesiämpäriestillä pienen pieni reikä sisärenkaassa.
Ulkorenkaina olleet Continental Twister nappulakumit sivuun, tilalle Schwalben sileämpikuvioiset 37 mm Delta Cruiserit. Painoa näillä teräsvaijeriversioilla oli julmasti, etu 583 g, taka 648 g. Aika iso yksilöiden välinen painoero!
Vuotavan BBB BTI-81 takasisurin tilalle samanlainen ehjä. Edessä jatkaa Nokian Unitube Trek/Tour, vaikka lyhyehkö venttiilin varsi ei olekaan paras mahdollinen korkeahkoprofiiliselle Ksyriumille.
Sisärenkaat talkkiin ja renkaat vanteille. Etukiekko haarukkaan ennen renkaiden paineistusta, leveä kumi ei sovi täytenä jarrupalojen ohi. Takana väljempää, joten takarenkaan pystyi paineistamaan irrallaan ennen kiekon kiinnittämistä. Pyörä alas ketjusta, painoa päälle ja pikalinkut tiukkaan. Metrimitta mukaan ja kadulle. Mitta asvaltille leviäksi, renkaasta sopiva merkkikuvio nollakohtaan, ukko pyörän päälle ja rullailua mitan viertä yksi kierros; mittarikerroin 2142 mm.
Mittarista oli paristo lopussa, melkoisen etsiskelyoperaation jälkeen löytyi vihdoin tallista LR44-tyypin virrallinen paristo, jolla BBB BCP-03 mittari heräsi uudelleen eloon. Kertoimet sisään, odometriä ei tässä valitettavasti pysty jälkikäteen asettelemaan. Kokonaistuntimäärä meni samalla paristonvaihdolla myös hukkaan...
Cyclo taas ajokunnossa!
Ennen päivän lenkkiä Edict Nine 3:een pikahuolto; öljyä ketjuihin ja ohjainlaakerin kireyden tarkistus.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti