19.10.2011

Reden purku, M1 jarruhuolto

Redemptionin runko osiksi ja puhdistuksen kautta vaa'alle. Ainakin alaosan laakerit menevät uusiksi, todennäköisesti kaikki samalla kertaa. Laakeritarve 6 kpl 608 2RS sekä 6 kpl 698 2RS, lisäksi 'koiranluun' alapään neulalaakerit 2 kpl HK0810RS on pakko vaihtaa, sillä niitä ei käytännössä enää ole. Samoin Equilinkin akselipultit ovat kuluneet laakeripinnoiltaan.

Painoja:

FSA Orbit 1.5 (?) laakerikupit; 72 g
Shimano FD-M531 trad. etuvaihtaja duall pull 34,9 mm; 172 g

Runkosetti täyd., sis. iskari, ist.kannattimen kiristin, korvake; 4014 g

Fox Float RP2 XV 8.5 x 2.5 + holkit 22 mm 2 paria; 312 g
Iskarin kuusiokoloruuvit M6x? + M6x?; 9 + 11 g = 20 g
Istuinkannattimen kiristin 34,9 mm; 22 g

Runkosetti; 3653 g

- takavaihtajan korvake + ruuvit; 22 + 2 g = 26 g
Eturunko; 1756 g
Perä, täyd.; 1872 g
- alahaara laakereineen; 588 g
- ylähaara; 375 g
- keinuvivut laakereineen; 356 g
- keinuvipujen välijäykiste; 31 g
- välilinkku laakereineen; 124 g
- Equilink laakereineen; 151 g
- ruuvit, holkit, mutterit; 250 g

- - -

M1:n etujarru oli kuulemma laahannut. Ilm. keskitys siirtynyt käytössä tms.
Jarrusatulan uudelleenkeskitys, ok.

XT-takajarru laahasi myös. palat irti, ulompi vaihtokunnossa. Uutta paria ei tullut hyllystä vastaan, onneksi oli yksi käyttökelpoinen käytetty. Palojen hionta, paikoilleen ja jarrusatulan keskitys. Korvauspala oli ilmeisesti ollut kiinni jarrussa, joka oli ollut kiinni vinossa korvakkeessa tjsp, palan kulma jäi väkisinkin laahaamaan aavistuksen osalla kierrosta. Toivottavasti paranee itsestään täysin laahaamattomaksi palan kuluessa, jarru on kuitenkin parempi kuin lähtötilanteessa.

Ei kommentteja: