11.11.2007

Paikkuuta & poikkeutusta

Pikkupirun takarengas vajeni vähän väliä, siispä takakiekko irti ja tutkimaan. Sisärenkaasta löytyi sievä reikä 25 cm päässä venttiilin kohdasta, melkein keskellä kulutuspintaa. Noiden koordinaattien perusteella löytyi ulkorenkaan sisäpinnasta terävä piikki. Ensin se vaikutti nastalta, mutta osoittautui pian renkaan rungon läpi työntyneeksi orapihlajan piikiksi, pituutta tuolla oli seitsemisen milliä. Oli kohtuullisen tiukassa renkaan rungossa.

Piikki pois, paikka sisärenkaaseen, sisus takaisin paikalleen ja paineet päälle, jonka jälkeen kiekko paikalleen.

Seuraavaksi ihmettelemään Juicy 7:n laahaustaipumuksia. Takasatulan irrottamalla pääsi tutkimaan mäntien liikettä; ikään kuin sisempi olisi juminut aavistuksen. Palat pois ja öljyä männän liukupinnoille ja jumppaamaan. Eli ensin kahvasta mäntiä ulospäin vilkkaammin liikkuvaa ruuvitaltan reunalla pidätellen, sitten männät taas pohjaan samaisella välineellä varovasti painaen. Ja uudestaan...

Jumppatuokion jälkeen palat paikalleen ja satula löysästi kiinni runkoon. Keskitys ei aivan onnistunut 'kahva pohjaan ja kiristys' -menetelmällä, vaan satulan asentoa piti vielä hieman säätää manuaalisesti.

Etujarrukin tuntui aavistuksen sirklaavan, joten suoritin sillekin keskitysoperaation.

Lopuksi öljyä ketjuun.

Ei kommentteja: