15.12.2014
Mustin pinnarikko
Mustin valk/vihr RCZ Race XC -kiekosta taas pinna poikki kierteen alusta. Nyt neljäs.
7.12.2014
EPro kiekkopäivitys
Ennen päivän lenkkiä EPro:sta risa RCZ/Alpine pois takaa, tilalle Mavic XM719 / Novatec. Renkaaksi Panaracer MX 2.3 (530 g), sisuriksi BBB BTI-67 (125 g). Muut osat vanhalta kiekolta.
2.12.2014
Mustin lenkkihuolto
Ennen kotimatkaa Mustiin rengaspaineet, takaiskarin paineen lasku > 140 psi, keulan paineen tarkistus (80 psi).
27.11.2014
CX kumipuhdistus
Ennen kotimatkaa kaivelin jonkun tovin kvartsimurskaa cyclon renkaista. Aina yhtä vastenmielinen huoltotoimenpide, kun samassa yhteydessä pitää todeta muutama satanen ajettujen renkaiden olevan riekaleina... Samalla puhdistui takavanne ja jarrupalat, lisäksi säätelin jarrupaloja lähemmäksi.
26.11.2014
Kiekkoremppa
Ennen kotimatkaa F1X:n ohjainlaakerikiristys.
Kotona Coda Expert / Mavix XM117 -kiekon korjaus; katkenneen pinnan tilalle samanlainen hopeinen 2/258 mm peruspinna, sattui löytymään työpöydän kulmalta sopiva. Kiekon rihtaus, no problems.
Napa rahisi. Päätytulpat pois, akselin avulla jarrun puolen laakeri ulos, vetopuoli muulla tavalla, laakeri sökö, uusi tilalle, napa kasaan.
Kotona Coda Expert / Mavix XM117 -kiekon korjaus; katkenneen pinnan tilalle samanlainen hopeinen 2/258 mm peruspinna, sattui löytymään työpöydän kulmalta sopiva. Kiekon rihtaus, no problems.
Napa rahisi. Päätytulpat pois, akselin avulla jarrun puolen laakeri ulos, vetopuoli muulla tavalla, laakeri sökö, uusi tilalle, napa kasaan.
25.11.2014
Pyöriä ajokuntoon
Aamulla F1X:ään rengaspaineet, takalokari ja tankovalo. Piti lähteä töihin, mutta ne road-polkimet...
Päivällä saapui Irlannista paketti, XT CS-M770 11-34T (302 g), Manitoun puslat 22,2/6 mm ja Garminin tankoteline.
Ennen kotimatkaa kisapyörän rengaspainetarkistus, takajarrun keskitys ja napojen kiristys.
Illalla VLtd:n Swinger X4:ään alapäähän oikean kokoisset puslat ja iskari kiinni.
F1X:ään paremmat valot ja PD-R540:t pois, BBB ForceMountit (296 g) tilalle.
Päivällä saapui Irlannista paketti, XT CS-M770 11-34T (302 g), Manitoun puslat 22,2/6 mm ja Garminin tankoteline.
Ennen kotimatkaa kisapyörän rengaspainetarkistus, takajarrun keskitys ja napojen kiristys.
Illalla VLtd:n Swinger X4:ään alapäähän oikean kokoisset puslat ja iskari kiinni.
F1X:ään paremmat valot ja PD-R540:t pois, BBB ForceMountit (296 g) tilalle.
24.11.2014
M1 voimansiirtoremontti
M1:stä oikea kampi irti, rattaat irti kammesta.
Keskirattaaksi SunRacen 32T, vaatii hieman tuunaamista. Shimanon kammen keskireikä epästandardi 89,8 mm, rattaassa 88 mm. Kampi viilapenkkiin ja rautasahanterä sekä viila käteen. Kotvasen kuluttua sopivat jo standardit rattaatkin. Ilmeisesti Shimano oli tässä harrastanut myös epästandardeja offsetteja, keskirattaan linja jäi hieman lähemmäksi isoa ratasta.
Kampi kiinni, vanhat venyneet ketjut metallinkeräykseen.
Takakiekko irti, XT:n 11-34T ysipakka irti. Keskeltä pari-kolme ratasta kulunut, muuten olisi iskemättömän veroinen.
Uusi samanlainen XT:n CS-M770 pakka tilalle (301 g), momenttiin, kiekko paikoilleen.
Ketjuksi BBB:n BCH-91, ketjun lyhennys (114 l; 303 g > 108 l; 287 g).
Mittari pimeänä, uusi CR2032 paristo tilalle, kerroin sisään.
Keskirattaaksi SunRacen 32T, vaatii hieman tuunaamista. Shimanon kammen keskireikä epästandardi 89,8 mm, rattaassa 88 mm. Kampi viilapenkkiin ja rautasahanterä sekä viila käteen. Kotvasen kuluttua sopivat jo standardit rattaatkin. Ilmeisesti Shimano oli tässä harrastanut myös epästandardeja offsetteja, keskirattaan linja jäi hieman lähemmäksi isoa ratasta.
Kampi kiinni, vanhat venyneet ketjut metallinkeräykseen.
Takakiekko irti, XT:n 11-34T ysipakka irti. Keskeltä pari-kolme ratasta kulunut, muuten olisi iskemättömän veroinen.
Uusi samanlainen XT:n CS-M770 pakka tilalle (301 g), momenttiin, kiekko paikoilleen.
Ketjuksi BBB:n BCH-91, ketjun lyhennys (114 l; 303 g > 108 l; 287 g).
Mittari pimeänä, uusi CR2032 paristo tilalle, kerroin sisään.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)